16:39

برندگان «جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۲» در شاخه‌های مختلف اعلام شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از ددلاین، جشنواره فیلم ساندنس از ۲۰ تا ۳۰ ژانویه (۳۰ دی تا ۱۰ بهمن) به صورت مجازی برگزار شد و برندگان آن نیز دیروز (جمعه، ۸ بهمن) به صورت برخط در حساب توییتری جشنواره معرفی شدند.
فیلم ترسناک و مهیج پرستار بچه (Nanny ) ساخته نیکیاتو جوسو جایزه بزرگ هیات داوران این جشنواره را در بخش فیلم‌های درام آمریکایی دریافت کرد و جایزه بزرگ هیات داوران در بخش مستند آمریکایی به فیلم تبعیدشدگان (The Exiles) به کارگردانی بن کلاین و ویولت کلمبوس رسید.
فیلم ناوالنی (Navalny) به کارگردانی دنیل روهر فیلم محبوب جشنواره شد و جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه مخاطبان را دریافت کرد. جایزه بهترین فیلم درام آمریکایی از نگاه مخاطبان به فیلم چا چا ریل اسموت (Cha Cha Real Smooth) اهدا شد و جیمی دک برای فیلم درختان نخل و خطوط قدرت، جایزه بهترین کارگردانی را تصاحب کرد.
در بخش سینمای جهان نیز قلمرو (The Territory) برنده جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه مخاطبان شد و فیلم عکس دختر (Girl Picture) توانست جایزه مخاطبان برای بهترین فیلم درام را از آن خود کند. جایزه بزرگ هیات داوران در این شاخه نیز به فیلم اوتاما (Utama) ساخته آلخاندرو لویزا گریسی اهدا شد.
جشنواره فیلم ساندنس بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا است که با مدیریت رابرت ردفورد، از چهره‌های شناخته شده هالیوود، سالانه در ایالت یوتا برگزار می‌شود.
در دوره حاضر از این جشنواره پیمان معادی، ستاره فیلم‌های درباره الی و جدایی نادر از سیمین، در کنار چهره‌هایی چون چلسی برنارد، تهیه‌کننده و ماریل هلر کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر آمریکایی داور بخش درام‌های آمریکایی بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *