19:14

شاهد، اثری از ایدا سوفیا، سخاوتمندانه‌ترین جایزه هنری استرالیا را از آن خود کرد.
به گزارش ایرنا، ایدا سوفی هنرمند اهل استرالیای جنوبی جایزه اکتسابی ۱۰۰۰۰۰ دلاری Ramsay ۲۰۲۳ را برای اثر ویدئویی خود با نام شاهد دریافت کرد.
هدف این جایزه حمایت و تشویق هنرمندان معاصر استرالیایی است تا بهترین آثار خود را در مقطعی حساس از حرفه خود خلق کنند. آثار راه‌یافته به مرحله نهایی توسط هیاتی برجسته از داوران انتخاب و در نمایشگاه بزرگی در گالری هنر استرالیای جنوبی به نمایش گذاشته می‌شوند.
این هنرمند پرفورمنس، برنده جایزه هنری رمزی با عنوان تغییر دهنده زندگی در سال ۲۰۲۳ است.
این جایزه هر دو سال یک بار توسط گالری هنر استرالیای جنوبی (AGSA) ارائه و هزینه آن توسط بنیاد جیمز و دیانا رمزی تامین می‌شود. رمزی شامل جایزه ۱۰۰۰۰۰ دلاری و کسب اثر برنده توسط AGSA برای تبدیل شدن به بخشی از مجموعه دائمی است.
جایزه هنری رمزی سخاوتمندانه‌ترین جایزه استرالیا برای هنرمندان زیر ۴۰ سال، برای حمایت و تشویق هنرمندان معاصر استرالیایی طراحی شده تا بهترین آثار خود را در لحظه‌ای مهم از زندگی حرفه‌ای خود خلق کنند.
در دور پیشین(۲۰۲۱)، هنرمندی از جنوب استرالیا به نام کیت بوهونیس و دو سال پیش از آن نیز، وینسنت ناماتجیرا جایزه رمزی را برده بودند.
نیکلاس راس رئیس بنیاد رمزی در مراسم اعطای جوایز گفت: این امتیاز، فرصتی برای هنرمندان جوان است تا مسیر هنری خود را به طور اساسی تغییر دهند و ما مشتاقانه منتظر شکوفایی حرفه ایدا سوفیا هستیم.
شاهد، یک ویدیوی تک صفحه‌ای مبتنی بر پرفورمنس است که به مدت ۱۲ دقیقه و ۱۲ ثانیه اجرا می‌شود.
جایزه امسال رمزی بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان سراسر استرالیا را دریافت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *