16:31

بانی‌فیلم: پس از انتشار نماهنگی با صدای سالار عقیلی، این خواننده در یادداشتی نسبت به استفاده از صدایش در این نماهنگ اعتراض کرد؛ نماهنگی که به گفته تهیه‌کننده‌اش در رثای حادثه سقوط هلی‌کوپتر رییس جمهوری تهیه‌ شده بود. سالار عقیلی در تازه ترین پست صفحه مجازی خود نوشته بود: «قطعه رهایی مربوط به سریال شاهرگ می‌باشد که در سال ۱۳۹۹ منتشر شده. به خاطر استفاده غیرقانونی از صدای بنده توسط شخصی به نام محمدرضا شفیعی مجبور شدم این پست را بگذارم که شما مردم عزیز و مهربان کشورم در جریان قرار بگیرید.»
اما این پایان ماجرا نبود!
تهیه‌کننده‌ای که سالار عقیلی در نوشته‌اش از او نام برده، مدیر موسسه‌ای‌ به نام وصف صبا‌ست واز تهیه‌کنندگان پرکار و معتمد تلویزیون.
روابط عمومی این موسسه ضمن ارایه توضیحاتی که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده، با تاکید بر داشتن مالکیت مادی و معنوی این موسیقی، مدعی شد که نه تنها برای استفاده از این آهنگ، نیازی به کسب اجازه از کسی ندارد، بلکه سالار عقیلی را متهم کرد که بدون داشتن مالکیت مادی این آهنگ، از آن در کنسرت‌ها و پلتفرم‌های درآمدزا استفاده می‌کند!
به نظر می‌رسد که این مجادله کلامی همچنان ادامه داشته باشد و قضاوت افکار عمومی در مورد اینکه در این ماجرا، حق با کیست؟ به زمان بیشتر و توضیحات کامل‌تر نیاز دارد!
خبر مهر را بخوانید:
موسسه فرهنگی هنری وصف صبا در واکنش به اظهارات سالار عقیلی نسبت به انتشار نماهنگ «رهایی» در فضای مجازی که به تازگی به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید کشورمان منتشر شده است، توضیحاتی را ارائه داد.
در این توضیحات آمده است:
قطعه «رهایی» با شعری از استاد سیار در سال ٩٩ برای سریال «شاهرگ» ساخته شده است. این سریال با موضوع مجاهدت های سازمان اطلاعات سپاه در سال ١٣۶٠ در مواجه با سازمان منفور منافقین تولید و پخش شده است. تمام حقوق مادی و معنوی این قطعه مربوط به موسسه فرهنگی هنری وصف صبا می باشد و برای استفاده از آن نیازی به اجازه از کسی ندارد. آن چه به صورت غیر قانونی صورت می گیرد استفاده مدام سالار عقیلی از این اثر و دیگر آثار تولید شده توسط این موسسه در کنسرت ها و پلتفرم های درآمدزا چون یوتیوب می‌باشد. به نظر می رسد زمان بازی‌های دو سویه گذشته و ایشان برای «رهایی» از کامنت های معاندین به جای واکنش‌های سطحی و کم ارزش صبور باشند و محکم!»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *