15:26

افزایش آمار ابتلا به کرونا، برگزاری این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ را به تعویق انداخت.
به گزارش ایرنا به نقل از اسکرین دیلی، چهل و ششمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ که قرار بود از ۳۱ مارس تا ۱۱ آوریل (۱۱ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۱) برگزار شود، به دلیل تصاعدی شدن نرخ ابتلا به کرونا لغو شد. متولیان این رویداد سینمایی همچنین برگزاری سه ماه اول برنامه سینه فن را نیز لغو کردند.
به گفته سخنگوی جشنواره فیلم هنگ کنگ، دست اندرکاران این رویداد روی انتخاب تاریخی دیگر برای برگزاری جشنواره و نمایش فیلم‌ها در بخش سینه فن کار می‌کنند.
این دومین سال در سه سال گذشته است که همه گیری کرونا در برنامه‌ریزی‌ها برای جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ اخلال ایجاد می‌کند؛ در ماه های آغازین شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰، این جشنواره سینمایی ابتدا به تاخیر افتاد و سپس لغو شد. نسخه سال گذشته این رویداد نیز به دلیل تداوم کرونا به صورت ترکیبی از رویدادهای برخط و حضوری برگزار شد.
در سال جاری میلادی به دنبال شیوع سویه اومیکرون در هنگ کنگ اقدامات پیشگیرانه‌ای کلید خورد که از جمله آنها می توان به تعطیلی سینماها از روز ۷ ژانویه (۱۷ دی ۱۴۰۰) اشاره کرد. با وجود این، آمار ابتلا به کرونا همچنان با سرعت رو به افزایش گذاشت تا جایی که در ۱۴ روز گذشته ۴۴ هزار و ۳۴۱ مورد ابتلای جدید گزارش شد.
جشنواره فیلم هنگ‌کنگ یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در آسیاست. این جشنواره که در سال ۱۹۷۶ راه اندازی شده هرساله حدود ۲۰۰ فیلم از فیلمسازان جهانی را به نمایش می‌گذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *