15:03

همزمان با روز جهانی کودک و آغاز هفته کتاب و کتابخوانی ۲ کتاب در حوزه کودک و میراث‌فرهنگی توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری نقد و بررسی شد.
به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری،در این نشست که با همت دفتر کودک و نوجوان مرکز معرفی‌فرهنگی پژوهشگاه و به دعوت کتابخانه کاخ موزه سعد آباددر این مرکز برگزارشد،کتاب‌های «نیما نابغه 2؛موزه‌گردهای ایران‌باستان»و«سیاوش» نوشته آتوسا صالحی با حضور نویسنده آثار خوانش و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
داستان سیاوش از مجموعه نامه نامور ؛ برگزیده دوازده جلدی از داستان‌های شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی شاعر و حماسه سرای قرن چهارم هجری ایران است که با نثری ساده و امروزی برای کودکان و نوجوانان روایت شده است.
جلد دوم از مجموعه رمان نیما نابغه نیز مجموعه‌ای مهیج برای کودکان است که برای نخستین بارماجرای بازدید از موزه‌ ایران‌باستان را با چاشنی طنز و مرور سرگرمی‌ها و اطلاعاتی که در این مکان وجود دارد، در قالب روایتی داستانی برای کودکان تعریف می‌کند.
این نشست که در قالب فعالیت ترویج کتاب توسط لیلا کفاش زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با هدف معرفی و شناساندن زوایای پنهان و ماندگار میراث‌فرهنگی به کودکان برگزار شد با حضور پریسا شجاعی کارشناس مرکز معرفی فرهنگی، مهدیه منوچهری مسئول کتابخانه کاخ موزه سعد آباد و کوروش افشار کودک 8ساله همراه بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *