11:28

«دین استاکول» هنرپیشه فیلم‌هایی چون «تل‌ماسه» (۱۹۸۴) و «مخمل آبی» (۱۹۸۶) در ۸۵ سالگی به مرگ طبیعی درگذشت.
به گزارش ایرنابه نقل از ددلاین، دین استاکول بازیگر آمریکایی که در بیش از ۷۰ سال فعالیت خود بازی در فیلم‌هایی چون تل‌ماسه، مخمل آبی و پیشتازان فضا: انترپرایز و نامزدی برای جوایز اسکار و امی را در کارنامه داشت، در ساعات ابتدایی روز ۷ نوامبر (یکشنبه، ۱۶ آبان) در منزلش از دنیا رفت.
استاکول، مارس سال ۱۹۳۶ در شمال هالیوود متولد شد و از ۷ سالگی حرفه بازیگری خود را روی صحنه برادوی آغاز کرد. وی در سال ۱۹۵۷ در تئاتر اجبار (Compulsion) بازی و دو سال بعد برای بازی در نسخه سینمایی این تئاتر، جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را دریافت کرد. بازی در فیلم سفر دراز روز در شب (۱۹۶۲) دومین جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را نصیب این هنرپیشه فقید کرد.
استاکول در آستانه تغییر شغل و ترک هالیوود بود که یک تماس تلفنی از سمت هری دین استنتون، بازیگر، او را به بازی در فیلم پاریس، تگزاس (۱۹۸۴) متقاعد کرد. بازی در این فیلم به نقش‌آفرینی در مجموعه‌ای از فیلم‌های ماندگار چون مخمل آبی، تل‌ماسه و ازدواج با گروه تبهکاران انجامید که نامزدی برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد.
استاکول در سال ۲۰۱۵ خود را از دنیای بازیگری بازنشسته کرد و با نام کامل خود، رابرت دین استاکول، به کار هنری و برگزاری نمایشگاه در سراسر آمریکا پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *