11:31

مراسم وداع با پیکر نوازنده برجسته موسیقی کلاسیک ایران پورنگ پورشیرازی اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد رودکی،‌ آیین تشییع پیکر پورنگ پورشیرازی نوازنده شناخته شده کنترباس ساعت ۹:۳۰ صبح روز چهارشنبه نوزدهم آبان ماه از مقابل تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.
پورنگ پورشیرازی از نوازندگان شناخته شده کشورمان که سابقه نوازندگی در چندین ارکستر مطرح کشورمان را داشته، متولد سال ۱۳۵۳ و دانش آموخته هنرستان موسیقی و از اعضای ثابت ارکستر سمفونیک تهران بود که روز دوشنبه هفدهم آبان ماه مغلوب سرطان شده و دار فانی را وداع گفت.
این نوازنده مطرح کنترباس، که در سال‌های اخیر در ارکسترهای دولتی و چندین مجموعه دیگر به فعالیت مشغول بود، طی سال‌های اخیر از بیماری سرطان رنج می‌برد.
علی رهبری آهنگساز و موسیقیدان برجسته کشور و رهبر بین المللی ارکسترهای جهان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن اینکه درگذشت پورشیرازی را غیر قابل باور توصیف کرد، درباره این هنرمند تازه درگذشته، گفت: هنر پورنگ پورشیرازی در کنار اخلاق و منش والای این انسان فرهیخته همیشه در یاد ما باقی خواهد بود.
پس از درگذشت این هنرمند پیام تسلیتی از سوی محمد الهیاری فومنی سرپرست دفتر موسیقی و مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی منتشر شد.
درگذشت این هنرمند در بین همکاران و دوستانش نیز موجی از اندوه و تاسف را به راه انداخته است که این موج غم را در صفحات مجازی هنرمندان بخوبی می‌توان دید.
بردیا کیارس نوازنده ویولن و رهبر ارکسترعلی جعفری پویان، علی بوستان،‌ رامین بهنا، نیما جوان، مایسترو علی رهبری، ارسلان کامکار و نیما پناهی‌ها از جمله هنرمندانی هستند که در واکنش به درگذشت پورنگ پورشیرازی در صفحات مجازی خود در کنار سایر هنرمندان موسیقی کشور ابراز تاسف کرده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *