خانه مُد «والنتینو» با تولید یک محصول نسخه محدود و ۶۹۰ دلاری، از کارزار جهانی واکسیناسیون علیه کرونا حمایت میکند.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، خانه مد والنتینو در حال تولید یک هودی مشکی ۶۹۰ دلاری است که واژه واکسینه شده (Vaccinated) با رنگ قرمز روی آن حک شده است.
مشابه این هودیها ابتدا توسط یک شرکت کوچک لس آنجلسی به نام کلونی تولید شده بودند اما برند والنتینو از وجود آنها بی اطلاع بود. وقتی پیرپائولو پیچولی، طراح والنتینو، در این باره فهمید تصمیم گرفت همه ۵ هودی تولید شده را بخرد و آنها را به دوستانش اهدا کند. وی سپس مجموعهای از این هودیها را تولید کرد که از روز ۲۳ سپتامبر (۱ مهر ۱۴۰۰) در وبسایت این برند ایتالیایی به فروش گذاشته شدند. درآمد حاصل از فروش این هودیها برای حمایت از سازوکار کوواکس/COVAX که بر تحویل واکسنهای کرونا به کشورهای فقیر تمرکز دارد، به سازمان یونیسف اهدا میشود.
پیچولو میگوید: واکسینه شدن به موثرترین راه برای مبارزه با این همهگیری جهانی و همچنین نمادی از احترام به دیگران و مسئولیتپذیری اجتماعی تبدیل شده است.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذاتالریه نام برده میشد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همهگیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۲۲۹ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان چهار میلیون و ۷۰۱ هزار نفر جان باختهاند.
شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنوارهها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشیها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.
بدون دیدگاه