جبار آذین
سینمای ایران به لطف و همت و هنر هنرمندان ایرانی و با اتکا به حمایت‌های ملی و مردمی و به دور از هر گونه مناسبات نادرست و ناسالم حاکم بر سینمای دولتی و نهادی و دست‌های پنهان و آشکار سینما و هنر و فرهنگ‌ستیزان و هجمه‌های داخلی و خارجی و ممیزی‌ها و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، بعد از دریافت دو جایزه مراسم جهانی سینمایی اسکار توسط اصغر فرهادی که دستمزد او آواره شدن در جهان شد، یکبار دیگر این جایزه را برای مردم و هنرمندان کشور به ارمغان آورد.
جایزه مهم و ارزشمند اسکار که جنبه تبلیغی جهانی آن برجسته‌تر از دیگر ابعاد سینمایی و سیاسی اسکار است،
باز هم نام سینما و سینماگران ایران را در جهان پرآوازه می‌کند، این باره نه از در و دروازه بدون در و پیکر سینما که از دنیای زیبا و جذاب و نوپرداز و رو به تکامل انیمیشن این جایزه بر تارک سینمای ایران نشسته است.
این در حالی است که فیلم سینمایی «در آغوش درخت»، همانگونه که در تحلیل و نقد خود نوشته و تاکید کرده بودم که نماینده سینمای ایران در اسکار نیست، پیش از چیدمان اسامی نامزدهای اسکار از گردونه رقابت‌ها خارج شد و بر نظر و نقد نگارنده صحه گذاشت.
فیلم انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» ساخته شیرین سوهانی و حسین ملایمی موفق شد تا انیمیشن ایران و هنرمندان انیمیشن‌ساز ایرانی را صاحب اسکار کند.
با این اسکار، ایران سومین جایزه جهانی اسکار را به خانه آورد.
این اسکار حاصل همت هنرمندان جوان توانا، خوش ذوق و مستعد ایران است.
انیمیشنی با ساختار خوب و محتوایی لطیف و انسانی و دلنشین.
این موفقیت را به آن‌ها شادباش می‌گوییم و امیدواریم که مخالفان هنر و اندیشه و آزاداندیشی در سینما و دیگر مراکز مدعی فرهنگ و هنر، با کجروی‌ها و انحراف‌ها و ترویجگری سیاست‌بازی و ابتذال سازی در سینما، این دو هنرمند خلاق را مانند دیگر هنرمندان مهاجر از ایران گریزان نکنند و به جرم برنده شدن در اسکار از آن‌ها خارج‌نشین و اپوزیسیون نسازند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *