«دگردیسی‌های تابشی»، «هم زمانی غیرهم زمان‌ها»، «یک قصه‌ی طولانی»، « پروژه‌ی نهایی»، «کلکسیونر»، «انزوا»، « کلایدسکوپ» و «فراموشی:دویدن» برخیاز عناوین گالری‌های هنرهای تجسمی هستند که در پایان هفته با نمایشگاه‌های جدیدآغاز به کار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، گالری‌گردان پایتخت بنا به سنت هفتگی در پایان هفته برای تماشای آثارهنری راهی گالری‌ها، نگارخانه‌ها و فرهنگسراها می‌شوند، در این گزارش گزیده‌ای ازنمایشگاه هایی که در پایان هفته آغاز به کار می کنند معرفی شده است.

«هم زمانی غیرهم زمان ها» در گالری عصر

نمایشگاه انفرادی مهناز حسن پور جمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۲ تیر در گالری عصر به نشانیتهران، میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برگزار می شود.

«یک قصه‌ی طولانی» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی ابوالفضل ابراهیمی با عنوان یک قصه‌ی طولانی جمعه ۸ تیر تاجمعه ۲۲ تیر در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی،کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برپاست.

«انزوا» در گالری شمیس

نمایشگاه انفرادی آرزو دهقانی با عنوان «انزوا» جمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۲ تیر در گالریشمیس با عنوان تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ برگزار میشود.

169511994.jpg

« پروژه‌ی نهایی» در نگارخانه آریا

نمایشگاه گروهی با عنوان پروژه‌ی نهایی د جمعه ۸ تیرتا دوشنبه ۱۸ تیر در نگارخانه آریابه نشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برگزارمی شود.

نقاشی‌های فرشید ملکی نگارخانه هور

نمایشگاه نقاشی های فرشید ملکی جمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۹ تیر نگارخانه هور به نشانیتهران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برگزارمی شود.

« کلایدسکوپ» در گالری باشگاه

نمایشگاه گروهی با عنوان کلایدسکوپ که از سوی هیوا علیزاده گردآوری شده استجمعه ۸ تیر تا جمعه ۲۲ تیر در گالری باشگاه به نشانی تهران، آدرس خیابان کریمخانخیابان حسینی کوچه دوازدهم پلاک ۱۳ طبقه۳ برگزار می شود.

«دگردیسی های تابشی» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی مهدی شرفی با عنوان دگردیسی های تابشی جمعه ۸ تیر تا سه شنبه۱۹ تیر در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸،طبقه ی دوم برپاست.

«کلکسیونر» در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه گروهی با عنوان آرتیبیشن جمعه ۸ تیر تا دوشنبه ۱۸ تیر در گالری آرتیبیشن بهنشانی تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، روبه روی بانک صنعت و معدن، پلاک۲۷۹۸ برگزار می شود.

«فراموشی: دویدن» در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی سرمینازبارسقیان جمعه ۸ تیر تا سه شنبه ۱۹ تیر در گالری اُ به نشانیتهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول برگزار می شود.

156413321.jpg

اولین سالانه بین المللی آبرنگ ایران در نگارخانه لاله و باغ موزه هنرهای ایرانی

اولین سالانه بین الملی آبرنگ ایران با نمایش ۲۰۰ اثر از ۲۴ کشور جهان به همت گالریساره مسکو و میزبانی نگارخانه لاله و باغ موزه هنر ایرانی جمعه ۸ تیر تا دوشنبه ۱9 تیربرگزار می شود.

باغ موزه هنرهای ایرانی در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیگ)،خیابان دکتر حسابی واقع است و همچنین نشانی نگارخانه لاله در تهران، خیابان دکترفاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله، نگارخانهلاله است.

«پرسونا» گالری جاوید

نمایشگاه انفرادی مهری سراج با عنوان پرسونا جمعه ۱ تیر آغازبه کار می کند و تادوشنبه ۱۱ تیر برپاست.

در متن این نمایشگاه آمده است: کهن الگوی پرسونا، نقابی‌ است که بر چهره می‌زنیم یاظاهر علنی است که به خود می‌گیریم تا خود را به صورتی متفاوت با آنچه واقعاهستیم نشان دهیم. به عقیده یونگ پرسونا ضروری است زیرا مجبوریم نقش‌هایمتفاوت فردی و اجتماعی بازی کنیم، اما این نقاب گاهاً زیان‌بخش می‌شود و ما را بهاین باور می‌رساند که پرسونا ماهیت واقعی ما را منعکس می‌کند و به جای اینکه صرفانقش بازی کنیم، تبدیل به آن نقش می‌شویم.

گالری جاوید واقع در تهران، میدان فاطمی،خیابان جویبار،خیابان زرتشت غربی کوچهیزدان، پلاک ۱۷، واحد۱ است.

«ریشه در خاک» در گالری ایوان

نمایشگاه انفرادی آلاله امینی جمعه ۱ تیر تا جمعه ۱۵ تیر در گالری ایوان به نشانیتهران، الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برگزارمی شود.

«نگویا» در برج آزادی

نمایشگاه گروهی هنرهای سنتی نگویا روز جمعه ۱ تیرماه در کافه گالری برج آزادیافتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه ۴۰ اثر از ۳۶ هنرمند به نمایشگاه گردانی سپیده دیهم فر در کافهگالری مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود .

زمزمه (نگویا) از نجواهای درونی هنرمند الهام گرفته و خلاقیتی که از این زمزمه‌هابرمی‌خیزد را به نمایش می‌گذارد. این آثار به تجسم هنری احساسات درونی، اززمزمه‌های خاموش تا فریادهای پرشور، پرداخته که توسط هنرمندان نوظهور انجامشده است.

156420194.jpg

علاقمندان می‌توانند از ۱ تا ۷ تیرماه به مدت یک هفته از ساعت ۱۷ الی۱۹ از ایننمایشگاه بازدید کنند. پس از آن، نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۶ تیر، از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برایبازدید عموم باز خواهد بود.

مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران گالری آرت سنتر

نمایشگاه انفرادی مسعود عربشاهی جمعه ۲۵ خرداد تا سه شنبه ۲۶ تیر در گالری آرتسنتر به نشانی تهران، بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسانبرگزار می شود.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: مسعود عربشاهی (۱۳۹۸۱۳۱۴) را می‌توان یکی ازمهم‌ترین نقاشانی دانست که با گرایشی هوشمندانه عناصری تزئینی بومی را واردکارش کرد. او از عوامل تزئینی سقاخانه در راستای پی‌ریزی نقاشی بهره جست ، امریکه خیلی‌ها خلاف آن حرکت کردند. عربشاهی در به کارگیری عناصرش به‌شدت ازیافته‌های غرب بهره می‌گیرد اما در لحن و هارمونی ، لایه‌های دقیق از عناصری آشنا درساخته‌های سنتیبومی را در پیکره کار همراه می‌کند. این عناصر متشکل شده ازرنگ‌هایی از قبیل فیروزه‌ایطلایی و ترکیب آن‌ها با سیاه اشکال ظریف هندسی کهیادآور اسطرلاب‌ها و دفتر و کتاب‌های دعا هستند و گاه حتی حاشیه‌نویسی کتاب‌هایقدیمی و این‌گونه پردازش‌ها به آثارش یک لایه آشنایی با مواد و مصالح بومی و سنتی رااضافه کرده و در کل می‌توان گفت مسعود عربشاهی بهره‌گیری بسیار هوشمندانه‌ای ازجریان سقاخانه در آثارش داشته و از هرگونه افراط و تفریط در راستای امر هنری و بیانشخصی پرهیز نموده است.

«بارو» در گالری فرشته

نمایشگاه انفرادی علیرضا رسول‌زاده با عنوان «بارو» جمعه ۲۵ خرداد تا جمعه ۱۵ تیردر گالری +٢ (فرشته) به نشانی تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌یدوم برگزار می‌شود.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

داستان‌هایی گاه سوررآلیستی، گاه شوخ و گاه پندارگرایانه؛ نشان دهنده چالش هایسر یک هنرمند برای یافتن راه ویژه خود است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *