‎علیرضا خمسه گرداوری مستندات سینمای کودک و جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را در موزه سینما، اتفاقی مهم در این موزه عنوان کرد.
‎به گزارش ایسنا، صبح یکشنبه، ۲۹ مهرماه مراسم اهدای مستندات جشنواره فیلم کودک و نوجوان به موزه سینما با حضور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی که دبیری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نیز برعهده داشت، و چند هنرمند برگزار شد.
‎در این مراسم پوسترهای امضا شده و تندیس‌های دوره‌های سی و پنجم و سی و ششم جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به موزه سینما اهدا و کتاب «سرزمین پروانه‌ها» نیز رونمایی شد.
‎مجید اسماعیلی- مدیرعامل موزه سینما- در سخنان کوتاهی با ابراز خرسندی از این اقدام ماندگار بنیاد سینمایی فارابی در حفظ و حراست از مستندات ماندگار جشنواره فیلم کودک گفت: بارها و بارها در تمامی سالیان برگزاری جشنواره کودک این پوسترها به امضای مدیران و سینماگران رسیده است اما به‌خاطر عدم نگهدای مناسب، بی توجهی و نبود نگاه موزه‌ای و تاریخی به اینگونه اسناد، مستندات اینچنینی ماندگار نشده اند.
‎وی تاکید کرد: به طور حتم، سال‌ها بعد این‌دست مستندات و یادگاری‌ها برای مردم و مخاطبان، بسیار دیدنی، جذاب و نوستالژیک خواهد بود.
‎در ادامه مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در سخنانی با اشاره به فعالیت ماندگار دست اندرکاران سینمای کودک که باعث بروز خاطرات ماندگار برای نسل‌های مختلف شده است، گفت: امروز برای ثبت خاطره‌های ماندگار سینمای کودک در کنار هم هستیم.  
‎وی با آموزنده خواندن سینمای کودک، گفت: بعد از انقلاب برای سینمای کودک، زحمات بسیاری کشیده شد، هرچند که امروز برای بروز شدن و همراه بودن با کودکان نیاز به بازاندیشی در آن کاملا احساس می‌شود.
‎مدیرعامل فارابی در پایان با تاکید براینکه نزدیک‌ترین راه احیای سینمای کودک، فهم درست از بچه‌ها و علائق آنان است، یادآور شد: برای اینکه به آیندگان بگوییم چه کسانی برای سینمای کودک زحمت کشیده‌اند و در آن حضور داشتند، ذیل یک‌ کار نمادین، مستنداتی را به موزه کودک تقدیم کردیم.
‎علیرضا خمسه در بخشی از مراسم با بیان اینکه «ما ۴۰ سال پیش اینجا آموزش بازیگری می‌دادیم و حضور در اینجا بسیاری از آن خاطرات را برای من زنده کرد»، گفت: امروز مهم‌ترین اتفاق در موزه سینما در حال رخ دادن است، آن‌هم گردآوری مستندات حوزه سینمای کودک است که به یادگار می‌ماند.
‎این بازیگر با تاکید بر اینکه موزه کودک، بهترین و امن‌ترین جا برای این مستندات است، ادامه داد: انتشارات فارابی می‌تواند خاطرات سینماگران کودک و فعالان این عرصه را مکتوب کند و به چاپ برساند تا برای آیندگان ثبت شود.
‎اهدای پوسترهای سی‌وپنجمین و سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تابلوهای امضاء شده هنرمندان به موزه سینما و رونمایی از کتاب «سرزمین پروانه‌ها» که از سوی انتشارات فارابی گردآوری شده است، پایان بخش این مراسم بود.
‎در این مراسم که با اجرای مصطفی محمودی همراه بود، بجز افراد نامبرده، آرش معیریان، رهبر قنبری، سیروس حسن‌پور، سهیل موفق، مسعود احمدیان، سیمون سیمونیان و حمیدرضا بشیری نیز حضور داشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *