محمد حقیقت / ونیز
در هشتاد و یکمین دوره فستیوال ونیز، منتقدین ایتالیایی به آوار مورد علاقه‌شان، ستاره می دهند.
جشنواره ونیز از چهارشنبه گذشته در این شهر زیبای ایتالیا با حضور ستارگان بسیار کار خود را شروع شد.
برای غالب منتقدین حاضر در ونیز امسال ستاره دادن به فیلم‌ها بیشتر به دلیل حضور چهره‌‌های معروف در فیلم‌ها بوده اما در این میان، منتقدان ایتالیایی‌، در انتخاب‌های خود، فیلم فرانسوی «سه دوست» را ترجیح دادند!
تا به امروز هشت فیلم در بخش مسابقه به نمایش درآمده و طبق روش هرساله، جدول ستاره بازی از سوی منتقدین رواج دارد!
سایت اسکرین اینترنشنال در دو جدول جداگانه، نظرات منتقدین ایتالیایی را هم به چاپ رسانده که تا به امروز فیلم فرانسوی «سه دوست» به کارگردانی‌ امانویل موره، بیشترین امتیاز را بدست آورده است.
این فیلم نیمه کمدی و ملودرام سانتیمانتال، روایت سه زن و رابطه‌های آنان با مردان مختلف را گاه با طنز روایت می‌کند.
امانویل موره همواره در فیلم‌هایش به شیوه پردیالوگ کار کارکرده؛ «سه دوست» او هم با همین شیوه ساخته شده است.
تا به امروز بین فیلم‌های مسابقه فیلم محبوب من «دستور» از امریکاست که از نظر سوژه، میزانسن، بازی‌ها و تعهد اجتماعی ، مونتاژ و… فیلم خوبی‌ست. و فکر کنم توانایی این را دارد که جزو کاندیداهای جوایز اسکار شود و حتی بتواند موفقیت مهمی هم بدست آورد.
ونیز اول سپتامبر

درباره فیلم:

«دستور» بر اساس رویدادهای واقعی در سال ۱۹۸۳ در آیداهو اتفاق می‌افتد. سازمان اف بی آی یک افسر تنها (با بازی جود لا) را مامور می‌کند که یک سری سرقت‌های بانکی و دزدی‌های خودرو را که به طور فزاینده‌ای خشونت‌آمیز می‌شوند، پیگیری کند. او متوجه می‌شود که سرقت‌ها کار یک گروه خطرناک از تروریست‌های نئو-نازی داخلی‌ست که تحت تأثیر رهبر رادیکال خودشان به نام رابرت جی ماتیوز (با بازی نیکولاس هالت) قرار دارند. اعضای این گروه افراطی در حال برنامه‌ریزی برای جنگ علیه دولت ایالات متحده هستند…

این فیلم بر اساس کتاب «برادران خاموش» نوشته کوین فلین و گری گرهارت در سال ۱۹۸۹ منتشر شده است ساخته شده و بازیگرانی چون تای شرایدن، جرنی اسمولت، الیسون الیور و اودسا یانگ نیز در آن حضور دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *