‎این روزها «مفت‌بر» در شرایطی به روی پرده است که این فیلم نخستین رونمایی کمدی حامد بهداد و سحر دولتشاهی محسوب می‌شود.
‎به گزارش ایرنا، این روزها مفت‌بر به عنوان دومین ساخته بلند سینمایی عادل تبریزی در حال اکران سینماها است و با تعداد سالن‌هایی کمتر از تگزاس ۳ و پول و پارتی، در رده سومین فیلم پرفروش قرار گرفته است.
‎اینکه چطور مفت‌بر در حضور ۶ کمدی‌ پرقدرت دیگر توانسته خود را به رده سومین فیلم پرفروش رسانده و احتمالا طی روزهای آینده و با افزودن سالن، به رتبه دوم صعود کند، نیاز به آسیب‌شناسی دارد.
‎قطعا نخستین مولفه‌ای که در این ارتباط می‌توان به آن اشاره کرد، رونمایی از زوج کمدی این فیلم یعنی حامد بهداد و سحر دولتشاهی است. حامد بهداد در کارنامه خود، آثار کمدی چندانی ندارد و سحر دولتشاهی نیز اولین اثر کمدی خود را با مفت‌برتجربه کرده است. همچنین این زوج، پیشتر در درام عاشقانه می‌خواهم زنده بمانم نیز روبروی یکدیگر قرار گرفتند که استقبال خوبی از این زوج به عمل آمد. بنابراین قرار گرفتن بهداد و دولتشاهی در کنار هم و در یک فیلم کمدی، وسوسه‌انگیزترین پارامتری است که مخاطب را به تماشای مفت‌بر ترغیب می‌کند.
‎برای آنهایی که به سینما جدی‌تر نگاه می‌کنند، عادل تبریزی در مقام یک کارگردان جوان خوش‌آتیه است که سال‌ها، پست‌های مختلفی را در جریان تولید یک فیلم تجربه کرده و نخستین فیلم بلند او یعنی گیج‌گاه نیز با استقبال خوبی مواجه شد. بنابراین همین‌که تبریزی برای دومین فیلم بلند خود به سراغ مفت‌بر رفته، برای طیفی از مخاطبان، کنجکاوی‌برانگیز است.
‎البته که فضای موزیکال و شاد فیلم نیز یکی دیگر از موارد مهم فیلم است که می‌تواند برای هر مخاطب دوستدار کمدی جالب باشد. مفت‌بر به‌واسطه فضاهای موزیکال فراوان و تم سراسر شاد خود، می‌تواند مخاطبان بسیاری را به سمت خود گسیل دارد.
‎در چنین فضایی، حضور عبدالله علیخانی و حسین فرحبخشبه‌عنوان تهیه‌کننده پیشکسوت حوزه کمدی نیز دیگری دلیلی است که بتوانیم نسبت به اقبال این فیلم امیدوار باشیم. ۲ تهیه‌کننده‌ای که تجربه تولید ده‌ها کمدی در دهه‌های مختلف را در کارنامه دارند و به خوبی می‌توانند نبض استقبال مخاطب را در دست بگیرند.
‎مجموعه تمام این عوامل سبب شده تا مفت‌بر در یکی از دوره‌هایی که بیشترین تعداد فیلم کمدی به روی پرده است، بتواند خودی نشان داده و خود را این‌چنین در جدول فروش روزانه سینما قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *