پاریس / محمد حقیقت
چند روز پس از پایان جشنواره ونیز، رییس وایلد بانچ  که یک کمپانی مهم سینمایی در اروپاست، به انتقاد از برنامه‌ریزی جشنواره ونیز پرداخت و‌ ادعا کرد که این جشنواره اشتباه فاحشی مرتکب شده که چهار روز اول خود را به نمایش فیلم‌های نتفلیکس اختصاص داده بود.
او معتقد است باید زمینه ایجاد شود تا پخش‌کنندگان مستقل در فرانسه به تعدادی از فیلم‌های این شرکت دسترسی داشته باشند و فیلمها در سالن‌های سینمایی به نمایش درآید.
وی همچنین در ادامه گفت‌وگویش، انتقاداتی را هم از جشنواره کن کرده که باید به دنبال تعاملی با نتفلیکس باشد. وی اشاره می‌کند که شرکت «‌نتفلیکس برای ادامه بقای خود باید با سالن‌های سینما همکاری کند.»
در فرانسه حرفه‌ای‌های رشته سینما از نتفلیکس ناراضی هستند. این کمپانی باید در سیاست خود تغییر ایجاد کند. نتفلیکس به خود تکانی نیاز دارد.
وایلدبانچ یک شرکت بین المللی‌ست که در فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا فعالیت دارد و همچنین با تعدادی از کانال‌های تلویزیونی کار می‌کند اما همواره استقلال خود را حفظ کرده است.
امسال کمپانی وایلدبانچ که چهار فیلم در بخش مسابقه و تعدادی فیلم نیز در سایر بخش‌های ونیز امسال داشت. شرکت نتفلیکس هم با وجود داشتن بسیاری فیلم در بهش مسابقه ونیز اما نتوانست هیچ جایزه ای بدست آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *