در حالی که محصولات بالیوود به دلیل شیوع کرونا در هند کاهش یافته است، تماشاگران بیشتر به صورت استریم و آنلاین به تماشای آثار نشستند.
به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مخاطبان سرویس‌های استریم در هند تا سال ۲۰۲۴ به ۶۰۰ میلیون نفر می‌رسند.
گزارش سالانه فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت رسانه هند نشان می‌دهد که سرویس‌های استریم بیشترین رشد را در طول همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۱ در هند تجربه کردند.
مخاطبان سرویس‌های استریم در سال ۲۰۲۰ از ۴۵۰ میلیون نفر به ۴۹۷ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت و طبق برآوردهای این گزارش این آمار تا سال ۲۰۲۴ از ۶۰۰ میلیون نفر هم بیشتر خواهد شد. این در حالی است که این داده‌ها مخاطبان یوتیوب را که از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه هم عبور کرده، در برنمی گیرد.
سهم اشتراک‌های ویدئویی ۵۴ میلیارد روپیه (۷۰۶ میلیون دلار) بوده است.
تلویزیون با ۷۲۰ میلیارد روپیه (۹.۴ میلیارد دلار) بزرگ‌ترین بازار سرگرمی در هند باقی مانده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ این رقم تا ۱۰.۸ میلیارد دلار افزایش یابد. تبلیغات تلویزیونی در سال ۲۰۲۱ رشد ۲۵ درصدی را تجربه و از کاهش ۲۲ درصدی سال ۲۰۲۰ عبور کرد و به این ترتیب تنها ۲ درصد با سطح ۲۰۱۹ فاصله دارد.
تعداد کانال‌های تلویزیونی هند ولی از ۹۱۱ کانال به ۹۰۶ کانال کاهش یافت و در حالی که ۲۶ کانال از کانال‌های رایگان تعطیل شدند تعداد کانال‌های پولی ۲۱ کانال بیشتر شد.
با وجود افزایش فیلم‌های سینمایی تولید شده در مقایسه با سال ۲۰۲۰، شمار فیلم‌های اکران شده در سال ۲۰۲۱ به دلیل دوره‌های طولانی تعطیلات سینماها به دنبال شیوع کرونا، فروکش کرد و درآمد سینماها به ۹۳ میلیارد روپیه (۱.۲ میلیارد دلار) رسید که بسیار با سطح قبل از کرونا (۲.۵ میلیارد دلار) فاصله دارد. پیش‌بینی فروش این بخش برای سال ۲۰۲۴ رسیدن به آمار ۲.۷ میلیارد دلاری است.
در مجموع ۷۵۷ فیلم در سال ۲۰۲۱ از زبان‌های مختلف در سینماهای هند اکران شد که بیشتر آنها زبان هندی جنوبی با ۲۰۴ فیلم بود. بالیوود با زبان هندی ۸۴ فیلم را به پرده برد. بازارهای جنوب هند به دلیل محدودیت‌های کمتر کرونایی، سریع‌تر در مسیر رونق و فعالیت قرار گرفتند و با این حال به سطح ۵۹ درصد اکران سال ۲۰۱۹ رسیدند.
از نظر سهم درآمد فیلم‌های هالیوودی ۱۱ درصد درآمد سینماها را به خود اختصاص داده‌اند.
تعداد صفحه نمایش نیز ۹۴۲۳ پرده نمایش است که نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است. در کل کرونا موجب تعطیل شدن ۱۵۰۰ پرده سینما شد.
درآمد بخش انیمیشن هند در سال ۲۰۲۱ برابر ۸۳ میلیارد روپیه (۱.۰۸ میلیارد دلار) و بخش موسیقی ۱۹ میلیارد روپیه (۲۴۸ میلیون دلار) بوده است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *