‎فروش گیشه سینماهای چین در روز ملی این کشور ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دومین بازار بزرگ سینمای جهان با فصلی بودن فروش سینماها دست و پنجه نرم می‌کند و فروش گیشه سینماهای این کشور در فصل تعطیلات روز ملی این کشور ۲۳ درصد کاهش یافت.
به گزارش موسسه تحقیقاتی مائویان چین، فروش سراسری از سه‌شنبه هفته گذشته تا دوشنبه این هفته حدود ۳۰۰ میلیون یوان (۴۲.۵ میلیون دلار) در هر روز بود و حدود ۵۲ میلیون بلیت در این دوره ۷ روزه فروخته شد.
فیلم جنگی «داوطلبان: نبرد زندگی و مرگ» که پیشتاز این گروه بود، با ۸۰۵ میلیون یوآن (۱۱۴ میلیون دلار) در صدر فهرست فروش سینماها قرار گرفت و در مقایسه با فیلم‌های دیگر بلیت بسیار بیشتری فروخت تا نشان دهد باب طبع خانواده‌هاست.
فیلم جنایی «خرگوش گرگ ببر» با ۳۵۹ میلیون یوان (۵۰.۸ میلیون دلار) در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از آن فیلم علمی تخیلی «دفتر ۷۴۹» با ۳۵۶ میلیون یوآن (۵۰.۴ میلیون دلار) فیلم سوم شد. کمدی اکشن جکی چان با نام «طرح پاندا» با ۲۱۵ میلیون یوان (۳۰.۵ میلیون دلار) در رتبه چهارم قرار گرفت. رتبه پنجم را «نیروهای بالا» با بازی اندی لاو با فروش بیش از ۱۷۰ میلیون یوان (۲۴.۱ میلیون دلار) کسب کرد و بهترین استقبال را در بین ۵ فیلم برتر در کلان شهرهای بزرگ به دست آورد.
فروش گیشه سینماهای چین در سال‌های اخیر فصلی شده و بیشتر به سال نو قمری، فصل تابستان، روز ملی و دیگر تعطیلات عمومی مانند روز قایق اژدها و ولنتاین و ولنتاین چینی وابسته شده است.
تا به این جای سال ۲۰۲۴ مجموع فروش سینمای این کشور یک میلیارد دلار کمتر از فروش سال ۲۰۲۳ در همین نقطه از سال گذشته و برابر ۵.۱۷ میلیارد دلار (۳۶.۷ میلیارد یوآن) در مقایسه با ۶.۶۹ میلیارد دلار (۴۷.۵ میلیارد یوآن) در زمان مشابه در سال گذشته است و بیش از ۲۲ درصد کاهش یافته است.
با وجود فروش کمتر اما ۵ فیلم رکورددار هر یک بیش از ۱۰۰ میلیون یوان (۱۴.۵ میلیون دلار) برای دومین سال متوالی فروش کردند. همچنین فروش اولین روز تعطیلات از ۴۹۴ میلیون یوان (۷۰ میلیون دلار) فراتر رفت تا بالاترین رقم فروش یک روزه در طول فصل روز ملی در سه سال را ثبت کند.
گزارش ها همچنین نشان دهنده بازگشت تدریجی تماشاگران متوسط و مکرر سینما در ۳ سال گذشته و پس از پاندمی است تا ثابت کند عادت سینما رفتن در حال جدی‌تر شدن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *