نگاهی به نخستین نمایش سخت‌کوشانه فیلم «کارآموز» ساخته علی عباسی در نیویورک

بانی‌فیلم: سباستین استن، جرمی استرانگ و مایکل کوهن، که از حامیان ترامپ به دشمنان او تبدیل شده‌اند، درباره انتشار «کارآموز»، فیلم بیوگرافی پرچالش ترامپ که تنها چند هفته قبل از انتخابات ۲۰۲۴ منتشر می‌شود، صحبت کردند.
به گزارش ونیتی‌فیر، این فیلم به بررسی ظهور یک دونالد ترامپ جوان می‌پردازد که سباستین استن نقش آن را بازی کرده و داستان آن در نیویورک دهه‌های ۷۰ -۸۰ میلادی روایت می‌شود. مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ در نخستین نمایش فیلم در نیویورک حاضر بود؛ نمایشی که در سالن سینما DGA در میدتاون برگزار شد، مکانی که چندان دور از برخی املاک ترامپ نبود!
کوهن که روزی اعلام کرده بود «برای ترامپ گلوله‌ خواهد خورد»، بعدها به اتهاماتی از جمله نقض قوانین مالی کمپین که مربوط به پرداخت رشوه به استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی انجام داده بود، گناهکار شناخته شد. او بیش از یک سال در زندان بود و سپس در اوایل امسال علیه رئیس‌جمهور سابق خود شهادت داد. بنابراین او درباره قرار گرفتن در لیست سیاه رئیس‌جمهور سابق چیزهایی می‌داند.
وکیل سابق ترامپ گفت: «اگر چنین فیلمی را اکران کنید، به طور خودکار دشمن او می‌شوید؛ حالا شاید شما مثل من یا چند نفر دیگر، در صدر لیست نباشید اما به شما اطمینان می‌دهم هنوز در آن لیست خواهید بود؛ چه شماره یک باشید یا شماره ۱۰۰۰ یا شماره ۱۰,۰۰۰، با اینکه اصلاً دل‌تان نمی‌خواهد در آن لیست باشید چون دشمنی ترامپ متوقف نخواهد شد. او هر روزی که نفس می‌کشد، از آن برای انتقام‌گیری از کسانی استفاده خواهد کرد که ناراحتش کرده‌اند.»
با وجود این کوهن گفته که در پروژه‌ای شرکت دارد که به زمان حضور و فعالیت‌اش در دایره همکاران ترامپ می‌پردازد.
فیلم «کارآموز» تنها ۲۵ روز قبل از انتخابات ۲۰۲۴ در تاریخ ۱۱ اکتبر همزمان با روز تولد دونالد ترامپ، به شکل خصوصی اکران شد.
ماه‌ها بعد از اینکه «کارآموز» در ماه می با استقبال تماشاگران در جشنواره فیلم کن رویرو شد، اما هیچ پخش‌کننده‌ای نمی‌خواست به آن نزدیک شود!
شاید این خودداری کمپانی‌ها از پخش «کارآموز» به این دلیل بود که کمپین دونالد ترامپ تهدید کرده بود علیه این پروژه سینمایی اقدام قانونی خواهد کرد.
استیون چئونگ سخنگوی ارشد کمپین ترامپ این فیلم علی عباسی را «افسانه‌ای خالص» از «زباله» نامیده بود که به منظور «مداخله انتخاباتی نخبگان هالیوود» عمل می‌کرد.
اما این هفته جان استوارت در برنامه «دیلی شو»، اعلام کرد که ترامپ باید فقط «خوشحال» باشد که سباستین استن نقش او را در فیلم بازی می‌کند!
استن خوشحال از این اظهار نظر مجری دیلی‌شو گفت: «جان استوارت واقعاً مرد باهوش و مهربانی است.»
بازیگر نقش ترامپ به ونیتی‌فیر گفت: «استوارات خودش هم نسبتاً خوش‌تیپ است، بنابراین من از این تمجید او قدردانی می‌کنم.»
در حالی که شکایت ترامپ هنوز به وقوع نپیوسته است، احتمال آن، اکثر کمپانی‌های توزیع‌ فیلم را از قبول پخش «کارآموز» دور کرد، تا اینکه در پایان ماه آگوست دو شرکت بریارکلیف اینترتینمنت و ریچ اسپریت» وارد عمل شدند.
گابریل شرمن فیلمنامه‌نویس «کارآموز» گفت: به عنوان یک نویسنده، هدف این است که داستان را بگویید. اگر کسی هم از آن ناراضی باشد، عقب‌نشینی نمی‌کنید اما در هالیوود، ترس تهیه‌کنندگان و مدیران استودیو از جنجال یا شکایت این احساس را به وجود می‌آورد که ساختن چنین فیلم‌هایی به منزله یک فیلم خیلی پرخطر است. این تلقی، برای من به منزله یک زنگ خطر بزرگ بود.»
جدیت انتشار داستانی درباره ترامپ در شهری که او را ساخته بود برای جرمی استرانگ بازیگر «کارآموز» ملموس بود. او به ونیتی‌فیر گفت: «صادقانه بگویم، کمی ترسناک است، من در راه آمدن به این مراسم، از کنار برج ترامپ عبور کردم!»
اگرچه برنده جایزه امی در چندین فیلم دیگر تاریخی مانند «سلما»، «کوچک بزرگ» و «محاکمه شیکاگو ۷» ظاهر شده است، اما او در ادامه حرف‌هایش گفت: «هیچ‌کدام از آنها چنین طنین و پیامدهای واقعی‌ای ندارند که این فیلم دارد. دنیا در آتش است و ریسک‌ها بسیار بالاست. شاید هیچ‌گاه در این لحظه از دموکراسی ریسک ما به این اندازه بالا نبوده‌…»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *