‎بازیگر مشهور فرانسوی که شب پیش مهمان جشنواره تورنتو بود، همکاری مجدد با رالف فاینس در فیلم «بازگشت» را مانند دیدار مجدد برادرش خواند.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، ژولیت بینوش بازیگر فیلم «بیمار انگلیسی» در فیلم جدیدش که اقتباس اوبرتو پازولینی از حماسه «اودیسه» هومر است، شنبه شب در جشنواره فیلم تورنتو دیده شد.
در حالی که از همکاری رالف فاینس و ژولیت بینوش در فیلم «بیمار انگلیسی» بیش از ربع قرن گذشته، این ۲ بازیگر برای بازی در درام کلاسیک «بازگشت» که شنبه شب در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد، دوباره در یک قاب با هم دیده شدند.
با وجود اینکه فاینس به دلیل وظایف بازیگری در بریتانیا نتوانست در تورنتو حضور یابد، اما بینوش به همکار خود ادای احترام کرد و تاکید کرد با وجود اینکه از کشورها و پیشینه‌های مختلفی هستند، اما ویژگی های مشترک زیادی دارند.
بینوش گفت: همیشه دوست دارم با فاینس کار کنم، زیرا وزن کلمات او ریتم زیادی دارد و با وجود اینکه در این فیلم نقش زن و شوهر را ایفا کرده‌ایم، حسی مانند برادر و خواهر داریم و بسیار شبیه هم هستیم.
«بازگشت» تصویرگر «اودیسه» هومر است و فاینس در آن نقش شاه اودیسه را بازی می‌کند که از زمانی که برای جنگ تروا رفته، مضطرب و سرگردان شده و همسر محبوبش پنه لوپه (بینوش) در خانه خود زندانی می‌شود تا شوهر جدید و پادشاه جدید انتخاب شود. در این میان پسر آنها با بازی چارلی پلامر، ایمان خود را به پدرش از دست داده و به دست خواستگارانی که او را مانعی برای رسیدن به پنه‌لوپه و پادشاهی می‌دانند، با مرگ روبه‌رو می‌شود.
پازولینی که کارگردانی فیلم «هیج جای خاص» و تهیه‌کننده فیلم «فول مانتی» است، این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای که با همکاری ادوارد باند و جان کولی نوشته، ساخته است.
بینوش سال ۱۹۹۷ خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «بیمار انگلیسی» ساخته آنتونی مینگلا دریافت کرد. در این فیلم که اقتباسی از رمان مایکل اونداتجه است، بینوش یک پرستار فرانسوی-کانادایی را به تصویر می‌کشد که در صومعه‌ای ایتالیایی از یک انگلیسی با بازی فاینس که به شدت سوخته و نامش را به خاطر نمی‌آورد مراقبت می‌کند.
«بیمار انگلیسی» ۹ جایزه از ۱۲ نامزدی اسکار را از آن خود کرد که اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بینوش و بهترین کارگردانی برای مینگلا از جمله آنها بود.
بینوش و رالف فاینس ابتدا سال ۱۹۹۲ در فیلم «بلندی‌های بادگیر» با هم نقش آفرینی کرده بودند و «بازگشت» هفتادو یکمین فیلمی است که بینوش در آن بازی کرده است.
«بازگشت» محصول مشترک ایتالیا، یونان، بریتانیا و فرانسه است و اولین بار شب پیش در جشنواره فیلم تورنتو دیده شد. تولید این فیلم در بهار ۲۰۲۳ در یونان شروع و در ادامه در ایتالیا ساخت آن کامل شد. این فیلم از ۶ دسامبر در آمریکا اکران می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *