کمپانی برادران وارنر در حال مذاکره برای فروش حدود نیمی از دارایی‌های موسیقی و تلویزیونی این استودیوی مشهور به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار است.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ورایتی، برخی خبرها حاکی‌ست که این حراج شامل موسیقی فیلم‌هایی مانند«باران بنفش»، «اویتا»، «سویینی تاد»، «اجاره»، آهنگ‌های چندین فیلم «بتمن» و بسیاری از عناوین دیگر است. همچنین آهنگ‌ «همانطور که زمان می‌گذرد» از فیلم «کازابلانکا» گنجانده شده‌اند، اگرچه دقیقاً مشخص نیست که حقوق مربوط به آهنگ‌های کدام فیلم‌ها در فهرست هستند.
سه منبع در گفت‌وگو با ورایتی تایید کردند که کمپانی برادران وارنر دیسکاوری در حال مذاکره برای فروش حدود نیمی از دارایی‌های این استودیوی مشهور در زمینه انتشارات، موسیقی و فیلم‌های تلویزیونی است که به قیمت تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار است. این خبر اولین بار توسط سایت Hits منتشر شده.
یک منبع می‌گوید که این فروش شامل حقوق کمتر از نیمی از فهرست موجود در کاتالوگ دارایی‌های وارنرز می‌شود که با قیمتی حدود ۵۰۰ میلیون دلار انجام خواهد شد.
سونی گفته این کاتالوگ فروش شامل موسیقی فیلم‌هایی چون «باران بنفش»، «اویتا»، «سویینی تاد»، «اجاره»، آهنگ‌های چندین فیلم «بتمن» و بسیاری عناوین دیگر می‌شود. آهنگ‌ «همانطور که زمان می‌گذرد» از فیلم «کازابلانکا» هم از دیگر آهنگ‌های این فهرست فروش است.
گفته می‌شود آلن گرابمن وکیل ارشد وارنرز بر معامله دیوید زاسلاو، مدیرعامل وارنر دیسکاوری نظارت می‌کند.
برخی از ناظران با شک و تردید به این معامله نگاه کرده و می‌گویند بسیاری از دارایی‌های وارنرز بیش از نیم قرن قدمت دارند که ارزش‌شان در حال کاهش و بهره‌برداری از آنها دشوار است.
نمایندگان وارنر دیسکاوری، سونی و یونیورسال به درخواست‌های ورایتی برای اظهارنظر در باره این فروش، پاسخ ندادند.
اگر گزارش‌ها منتش شده دقیق باشند، این معامله برای شرکت و سرمایه‌گذاران آن در یک دوران پر فراز و نشیب که شامل اعتصاب فلج کننده نویسندگان هالیوود و یکصد اخراج در برندهای دیسکاوری و ترنر می‌شود (که در ماه‌های آینده انتظار اخراج بیشتری می‌رود) خوشایند خواهد بود!
درآمد هنگفتی که کمپانی وارنرز از چنین فروشی – که به احتمال زیاد در صدر بازار پررونق کاتالوگ های موسیقی قرار می‌گیرد – به دست خواهد آورد به ابن شرکت کمک می‌کند تا بتواند بخشی از بدهی ۴۹.۵ میلیارد دلاری خود را بپردازد.
این گزارش همچنین در بحبوحه یک فضای به شدت در حال تغییر برای کسب و کار تلویزیون منتشر شده است. کانال‌های کابلی داخلی – از جمله Discovery، TNT، TBS، TLC، HGTV، Food Network و CNN – زمانی از نظر بیننده و میزان سودآوری مورد غبطه این صنعت بودند. اما تغییر سریع بازار تلویزیون‌های پولی و افزایش پخش بر اساس تقاضا، قدرت درآمد قابل اعتماد تلویزیون‌های کابلی که تایم وارنر سابق در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 را به یک دینام تبدیل کرد، افزایش داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *