‎«درون بیرون ۲» با عبور از فروش «تلماسه: قسمت دوم» به پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۴ در آمریکای شمالی بدل ‌شد.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، انیمیشن جدید پیکسار با فروش روز جمعه خود موفق شد تا در هشتمین روز اکرانش عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا را از آن خود کند.
این فیلم که تا اینجا هیچ نشانی از کاهش سرعت فروش خود نشان نداده رکوردهای مختلفی به جا گذاشته و روز جمعه با رسیدن فروشش به بیش از ۲۸۳ میلیون دلار، فیلم «تلماسه ۲» را با فروش کلی ۲۸۲.۱ میلیون دلار در داخل آمریکا، پشت سر گذاشت.
«درون بیرون ۲» پنجشنبه فروش جهانی خود را به ۴۸۱.۴ میلیون دلار رساند تا روز جمعه از مرز ۵۰۰ میلیون دلار در سطح جهانی عبور کند.
در آمریکای شمالی، انتظار می‌رود مجموع فروش «درون بیرون ۲» تا یکشنبه و پشت سر گذاشتن دومین آخر هفته اکرانش به ۳۵۰ میلیون دلار برسد و با احتساب فروش جهانی تا پایان یکشنبه به رقم ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار برسد. «تلماسه: قسمت دوم» با فروش ۷۱۱.۸ میلیون دلار در سطح جهان هنوز پرفروش‌ترین فیلم سال را حفظ کرده‌است.
دیزنی و پیکسار پس از چند شکست تجاری با این انیمیشن نفسی تازه کرده‌اند. این فیلم موفق شده تا عنوان دومین افتتاحیه پرفروش یک فیلم انیمیشن در تاریخ سینمای آمریکا را از آن خود کند و با ۱۵۴.۲ میلیون دلار حتی از «برادران سوپر ماریو» هم بالاتر رفت و پشت سر «شگفت‌انگیزان ۲» ایستاد و با فروش ۲۹۵ میلیون دلار در سطح جهانی عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن در اولین آخر هفته اکران در تاریخ را هم کسب کرد. در عین حال «درون بیرون» به اولین فیلم پس از «باربی» بدل شد که پس از پاندمی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در افتتاحیه خود در آمریکا فروخته است.
از رکورشکنی‌های دیگر «درون بیرون ۲» این بوده که رکورد پرفروش‌ترین دوشنبه و سه‌شنبه تاریخ سینمای آمریکا برای یک فیلم انیمیشن را که تاکنون در اختیار «شگفت‌انگیزان ۲» بود شکست و از رقم آن فیلم با فروش ۲۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ گذشت.
این فیلم به کارگردانی کلسی مان دنباله‌ای بر انیمیشن «درون بیرون» در سال ۲۰۱۵ است و فیلم‌نامه آن توسط مگ لفاوه و دیو هولستین نوشته شده است. «درون بیرون ۲» توسط پیکسار ساخته شده و دیزنی مسئولیت اکران آن را برعهده دارد. داستان این انیمیشن یک سال پس از وقایع قسمت قبل اتفاق می‌افتد و ماجراهای رایلی را دنبال می‌کند که هم‌زمان با ورود به ۱۳ سالگی و دوران بلوغ، تغییرات روحی و عاطفی را تجربه می‌کند. ایمی پولر، فیلیس اسمیت، لوییس بلک، تونی هیل، لایزا لاپیرا، مایا هاک، ایو ادبری، ادل اگزارکوپولوس و پال والتر هاوزر صداپیشگان این انیمیشن هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *