ترامپ پس از محدودیت دسترسی به حساب های خود در توئیتر، فیسبوک و یوتیوب متعلق به گوگل به «Rumble» پلتفرم ویدئویی رقیب پیوست.
به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، ترامپ پس از محدودیت دسترسی به حساب های خود در توئیتر، فیسبوک و یوتیوب متعلق به گوگل به «Rumble» پلتفرم ویدئویی رقیب پیوست.
آقای ترامپ در حال پیوستن به رامبل، رقیب یوتیوب، در تلاش است تا شخصیت خود را در رسانه های اجتماعی دوباره تعریف کند، از شخصیتی که توسط غولهای فناوری در سکوت خفه می شود تا یک شخص خارجی مخالف که وضع موجود را به چالش می کشد.
دنبالهروها (فالوور) نباید انتظار داشته باشند که پستهای وبلاگ مهم را در Rumble مانند آنچه در توییتر مشاهده می کنند مشاهده کنند. درعوض، تجربه کاربری با کلیپ های ویدیویی کوتاه و پخش بیشتر شبیه یوتیوب است. اولین ویدئو از حساب آقای ترامپ پخش مستقیم مراسم راهپیمایی شنبه وی در اوهایو را نشان می داد.
رامبل، با هجوم کاربران و پول نقد، به ویژه از طریق محافظه کاران، مبارزات شورشی خود را علیه رقیب بسیار بزرگتر خود، گوگل، به راه انداخته است.
ماه گذشته کریس پاولوفسکی، بنیانگذار رامبل، گفت: رامبل تقریباً ۳۰ میلیون کاربر ماهانه دارد و ماهانه ۱۰ درصد تعداد کاربران خود را افزایش داده است. در وال استریت ژورنال، این میزان از ۸۰۰،۰۰۰ بازدید ماهانه در ماه آگوست نیز فراتر رفته است.
رامبل از گوگل به دلیل نقض ضد انحصار در دادگاه فدرال شکایت کرده و اخیراً از طرف گروهی از جمله پیتر تیل میلیاردر معروف و نویسنده محافظه کار «جِی دی وَنس» سرمایه گذاری نامشخص زیادی جذب کرده است. آقای تیل، بنیانگذار «PayPal» و اولین سرمایه گذار خارجی فیس بوک، از اولین پیشنهاد آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد و آقای ونس در حال بررسی نامزدی جمهوری خواهان برای کرسی سنای ایالات متحده از اوهایو است.
بدخواهان رامبل می گویند این تعهد ایدئولوژیک به آزادی بیان را که از مشخصه های اصلی شبکه های اجتماعی «پارلر» و «گَب» است که به همین ترتیب می خواستند با شرکت های فن آوری رقابت کنند، مشترک نیست. پارلر و گَب دارای پست های میکروبلاگینگ مشابه توییتر بودند که با افزایش ترس از سانسور توسط پلتفرم های برجسته تر، مخاطبان متمایل به راست را به خود جلب کرده اند.
بدون دیدگاه