بانی‌فیلم: گمانه زنی رسانه‌های سینمایی و دیگر رسانه‌ها در مورد شانس بردن جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) از هم‌اکنون شروع شده است.
تا کنون حدود ۵۰ کشور جهان، فیلم‌های برتر خود را انتخاب و برای نامزد شدن به آکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.
در همین باره، ورایتی نشریه مشهور امریکایی، نیز یکی نشریاتی است که دست به انتشار گمانه‌زنی کرده و پنج فیلم اول جدول مورد نظر خود را معرفی کرده است.
در صدر این فهرست، فیلم «همه آنچه‌ که نور تصور می‌کنیم» قرار دارد. این فیلم هندی توانست امسال جایزه بزرگ فستیوال کن را که دومین جایزه مهم بعد از نخل طلاست به دست آورد.
در رده دوم، فیلم فرانسوی «امیلیا پرز» اثر ژاک اودیار، و برنده دو جایزه از جشنواره کن است که توانسته روی پرده فرانسه ۷۰۰هزار تماشاگر داشته باشد.
شانس سوم جدول ورایتی اختصاص به فیلم برزیلی «من هنوز اینجا هستم» ساخته والتر سالس است که برنده بهترین سناریو از جشنواره کن امسال شد.
در رده پنجم فهرست گمانه‌زنی نشریه ورایتی، فیلم ایرانی «دانه‌های انجیر معابد» ساخته محمد رسول‌اف قرار دارد. این فیلم از سوی کشور آلمان به آکادمی اسکار معرفی شده است.


آخرین ساخته رسول‌اف در جشنواره کن ۲۰۲۴ تنها توانست جایزه ویژه داوران را به دست آورد.
گفتنی‌ست که از میان حدود ۹۰ فیلم خارجی زبان، اعضای آکادمی ابتدا یک لیست کوتاه ۱۵ فیلمی انتخاب کنند و در مرحله بعد ۵ فیلم از بین آنها به عنوان نامزد نهایی برای اسکار ۲۰۲۵ خواهند شد.
پیش‌بینی‌ها در مورد لیست ۱۵ فیلم این است که فیلم ایرانی/ آلمانی محمد رسول اف بتواند بین این پانزده اثر انتخاب شود.
از سینمای ایران تا کنون اصغر فرهادی تنها سینماگری است که موفق شده دو بار جایزه اسکار را برای دو فیلم خود به دست آورد.
مراسم اهدای اسکار نود و ششمین دوره اسکار یکشنبه دوم مارچ ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *