محمدعلی بهمنی شامگاه گذشته (۹ بهمن‌ماه) از دنیا رفت و جامعه شعر و ادب یک شاعر و غزل‌سرای مطرح را از دست داد. اما حیف است که در چنین روزی همنشینی آثار مطرح این هنرمندان را در کنار موسیقی‌های ماندگار یاد نکنیم.

به گزارش ایسنا،‌ زنده‌یاد بهمنی از دیرباز همکاری تنگاتنگی با اهالی موسیقی داشت و شاید در این میان همکاری‌های پی در پی او با زنده‌یاد ناصر عبدالهی بیشتر به چشم بیاید.

حالا اما چند ساعت پس از درگشت این شاعر مطرح چند اثر معروف او را با هم می‌شنویم:

خرچنگ‌های مردابی

ترانه «خرچنگ‌های مردابی» یکی از قطعات مشهور در حوزه موسیقی پاپ محسوب می‌شود که حاصل همکاری زنده‌یادان حبیب محبیان و محمدعلی بهمنی است. برای این ترانه حبیب موسیقی نوشت و خودش آن را خواند و واروژان نیز آن را تنظیم کرد.

بهار بهار

حالا خیلی سال است که در آستانه بهار یک ترانه معروف را از محمدعلی بهمنی از رادیو و تلویزیون می‌شنویم. برای این ترانه زنده‌یاد تورج شعبان‌خانی آهنگسازی کرد و زنده‌یاد ناصر عبداللهی نیز با صدایش آن را جاودانه کرد.

چه آتش‌ها

«چه آتش‌ها» نام یکی از آلبوم‌های موسیقی همایون شجریان است که با آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۹۲ منتشر شد. دارای ۱۷ قطعه  و مربوط به کنسرت سال ۹۰ تالار وحدت تهران است. قطعه «چه آتش‌ها» یکی از سروده‌های مطرح محمدعلی بهمنی است.

پرده‌نشین

«پرده‌نشین» یکی از قطعات موسیقی مطرح زنده‌یاد علیرضا قربانی محسوب می‌شود که خیلی وقت‌ها توسط علاقمندان موسیقی زمزمه می‌شود. این قطعه موسیقی بر روی یکی از آثار مشهور محمدعلی بهمنی ساخته شده است؛‌ همان قطعه که می‌گوید: «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است…». این قطعه توسط مهیار علیزاده آهنگسازی شده است.

هوای حوا

«هوای حوا» یکی دیگر از همکاری‌های مشترک زنده‌یادان بهمنی و ناصر عبدالهی است که از همان بدو انتشار جای خود را میان مخاطبان پیدا کرد. فرزاد فرومند هنرمندی است که این قطعه را آهنگسازی کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *