15:05

برنامه «ایرانآوا» پنج شنبه ها ساعت 22:00 پخش می شود.
به گزارش شبكه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه كننده برنامه «ایرانآوا» بیان كرد: یكی از برنامه‌های موسیقیایی رادیو ایران «ایرانآوا» است كه به معرفی بزرگان موسیقی و همچنین جدیدترین ترانه‌ها و تصنیف‌های تولید شده در صدا و سیمای مراكز استان‌ها می‌پردازد.
وی ادامه داد: در ادامه طرح «هفته های ایرانی» رادیو ایران نوبت به استان خراسان رضوی رسید و برنامه «ایرانآوا» ضمن بیان جاذبه های فرهنگی هنری این استان به مرور آثار یکی از چهره های شاخص هنر موسیقی استان خراسان رضوی به نام استاد مرحوم «منصور نریمان» آهنگساز و نوازنده برجسته ساز عود می پردازد.
مبشری افزود: مرحوم استاد «منصور نریمان» بربت و آهنگ‌ساز، ردیف‌دان و پژوهشگر موسیقی سنتی ایران بود. از او به عنوان «پدر عود ایران» یاد می‌کنند.پدرش سه‌تار و تار و نی را به خوبی می‌نواخت از همان دوران کودکی وی را تحت آموزش خود گرفت و او را با ردیف‌ها و گوشه‌های موسیقی ایرانی آشنا کرد و نواختن سه تار را به او آموخت.
«نریمان» از سن چهارده سالگی همکاری خود را با رادیو مشهد به عنوان تکنواز موسیقی آغاز کرد و پس از تسلط کافی بر شیوه نوازندگی عود، در بعضی برنامه‌ها به اجرای موسیقی با این ساز پرداخت، علاقه مندان برای شنیدن جزئیات بیشتر زندگی این هنرمند می توانند برنامه «ایرانآوا» را گوش کنند.
گفتنی است «ایرانآوا» به تهیه كنندگی سعید مبشری، نویسندگی شهاب شهرزاد، اجرای میثم نیكنام و كارشناسی سید حمید رضا حسینی پنجشنبه ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران تقدیم همراهان این شبكه می شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *