‎وودی آلن راوی فیلم انیمیشنی می‌شود که با تمرکز بر رویارویی قرن در رقابت‌های جهانی شطرنج ساخته خواهد شد.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، ربع قرن پس از اینکه وودی آلن صداپیشه شخصیت Z در انیمیشن بلند «مورچه‌ای به نام زی» (Antz) دیزنی شد، قرار است صداپیشگی انیمیشن کوتاه اسپانیایی «صندلی آقای فیشر» را انجام دهد.
«صندلی آقای فیشر» بازبینی مسابقات جهانی شطرنج سال ۱۹۷۲ است که بابی فیشر در مقابل بوریس اسپاسکی قرار گرفت. در طول بازی هفدهم از «رویارویی قرن» این ۲ شطرنج باز، تیم شوروی، آمریکایی‌ها را به دستکاری صندلی فیشر برای آسیب رساندن به حریف متهم کرد که منجر شد تا صندلی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.
در این رقابت‌ها فیشر، بوریس اسپاسکی را با ۷ برد، ۳ باخت و ۱۱ تساوی در جنجالی‌ترین رویارویی تاریخ شطرنج شکست داد. علت اهمیت این رقابت جنگ سرد و رقابت‌های سیاسی بین آمریکا و شوروی بود.
این فیلم به فیلمسازی و تهیه کنندگی ژوزه زاپاتا و لورنزو دگل تهیه و کارگردانی شده است. کمپانی این ۲ سازنده انیمیشن کوتاه «میمون» بود که به تازگی برنده جایزه «گویا» آکادمی اسپانیا شد. زاپاتا فیلمنامه را هم نوشته و این ۲ در نظر دارند از ترکیبی از جلوه‌های کامپیوتری و انیمیشن دوبعدی دستی برای ساخت این انیمیشن بهره بگیرند.
«صندلی آقای فیشر» محصول مشترک کمپانی‌هایی از ۴ کشور پرتغال، بریتانیا، اسپانیا و آمریکا خواهد بود. کمپانی دوم یعنی «پشن پیکچرز» بریتانیا چندین فیلم آلن را تولید کرده که فیلم سال پیش وی «ضربه شانس» از جمله آنهاست. آلن علاوه بر گویندگی، در تهیه‌کنندگی نیز مشارکت دارد.
وودی آلن در سال‌های اخیر تقریباً فقط در پروژه‌های تولید شده در خارج از کشور کار کرده، زیرا بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از زمانی که دختر خوانده‌اش دوباره ادعاهایی درباره آزار جنسی علیه او را مطرح کرد، فاصله خود را با این هنرمند حفظ کرده‌اند. آلن این اتهامات را رد کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *