بانی‌فیلم: در نخستین نمایش جهانی فیلم «بروتالیست» به کارگردانی برادی کربت، واکنش به این فیلم به اندازه زمان ۲۱۵ دقیقه‌ای آن حماسی بود.
به گزارش ایندی‌وایر، در نخستین نمایش جهانی «بروتالیست» در جشنواره فیلم ونیز، تشویق‌ها آن‌قدر گسترده بود که حس می‌شد جمعیت به اندازه زمان ۲۱۵ دقیقه‌ای فیلم به تشویق ادامه خواهد داد اگر کارکنان سالن گراند اجازه دهند!


این فیلم با بازی آدرین برودی، گای پیرس، فلیسیتی جونز، جو آلوین، الساندرو نیولا، رافه کاسیدی، اما لرد و ایساک د بنکوله، آخرین فیلم برادی کربت کارگردان است که فیلمنامه‌اش را با همسرش مونا فاستولد نوشته است.
فیلم را می‌توان به عنوان یک روایت دقیق از زندگی یک معمار بروتالیستی خیالی خلاصه مرد؛ معماری که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده و پس از مهاجرت به امریکا، در تلاش برای ساخت یک شاهکار برای یک مشتری ثروتمند است.
شرکت فوکوس‌فیچر(Focus Features) امتیاز پخش جهانی این فیلم جاه‌طلبانه را خریداری کرده است.
در اولین نمایش عمومی این فیلم در لا بی‌یناله، می‌شد فهمید که این حماسه پس از جنگ با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه خواهد شد؛ زمانی که در پایان پرده اول (این فیلم بیش از سه و نیم ساعت طول دارد و دارای آنتراکت است) تشویق‌های پرشوری به گوش رسید.
کمی بعد از نمایش فیلم برای دست‌اندرکاران مطبوعات و اهالی سینما، در روز قبل از نمایش، شایعاتی شنیده می‌شد که «بروتالیست» احتمالاً گزینه‌ای برای دریافت شیر طلایی خواهد بود.
در اوایل روز، کارگردان فیلم کنفرانس مطبوعاتی فیلم را با حالتی احساسی آغاز کرد و لحظه‌ای وقت گذاشت تا از برنامه‌ریزان جشنواره تشکر کند:
«از مدیران ونیز سپاسگزارم؛ زیرا وقتی کسی از این نوع فیلم‌ها حمایت نمی‌کرد، این جشنواره بود که حمایت کرد و واقعاً امکان ساخت فیلم‌های من را فراهم کرد.»
کارگردان «وکس لوکس» هر دو فیلم قبلی‌اش را در فستیوال ونیز به نمایش گذاشته است و نخستین فیلمش «کودکی یک رهبر» برایش دو جایزه به ارمغان آورد: جایزه لوییجی دی لورنتیس برای یک فیلم debut و بهترین کارگردان در بخش افق‌ها (Orizzonti) جشنواره.
بعدتر، برادی کربت کارگردان فیلم گفت: «ساخت این فیلم بسیار دشواری بود. امروز خیلی احساسی هستم زیرا من هفت سال روی آن کار کرده‌ام. من واقعاً سپاسگزار همه کسانی هستم که سه و نیم ساعت از وقت خود را با این فیلم گذراندند. ما امروز نیز سه و نیم ساعت دیگر با آن خواهیم گذراند. و همچنین از بازیگران و گروهی که این فیلم را ممکن کردند ممنونم چون این فیلم همه آن چیزهایی را انجام می‌دهد که به ما گفته می‌شود اجازه انجام‌شان را نداریم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *