17:00

محققان «ساندرو بوتیچلی» را به عنوان خالق برخی از طراحی‌های ناشناس معرفی کردند.
به گزارش ایسنا، در نتیجه تحقیقاتی که در راستای برگزاری نمایشگاه بزرگی از آثار «ساندرو بوتیچلی»‌ صورت گرفته بود، سه طراحی اولیه به جمع کارنامه هنری این نقاش رنسانس ایتالیایی اضافه شد.
نمایشگاه «طراحی‌های بوتیچلی» در موزه «Legion of Honor» واقع در سانفرانسیسکو و با حضور ۶۰ اثر امانتی از ۴۲ موسسه برگزار می‌شود. این نمایشگاه با هدف مورد توجه قرار دادن اهمیت طراحی اولیه در روند خلق آثار هنری «بوتیچلی»‌ از هجدهم نوامبر تا یازدهم فوریه سال ۲۰۲۴ فعالیت خواهد داشت.
این اکتشاف به دنبال تحقیقات مفصل مدیر بخش طراحی‌های موزه هنرهای زیبای سانفرانسیسکو صورت گرفت. این طراحی‌ها به نقاشی‌های «بشارت»‌،‌ «نیایش مغان»، «مریم مقدس و کودک» و «یحیی در جوانی» مرتبط هستند.
طراحی‌هایی که اخیرا به عنوان آثار این هنرمند شناسایی شده‌اند در کنار طراحی‌هایی که از لوور امانت داده شده‌اند به نمایش گذاشته خواهند شد. نکته قابل توجه درباره برگزاری این نمایشگاه آن است که مسوولان آن تایید اصالت تعداد بیشتری از طراحی‌های این هنرمند را وعده داده‌اند.
«بوتیچلی» به عنوان یکی از نقاشان نامدار رنسانس شناخته می‌شود که آثار هنری منسوب به او در حراجی‌ها به قیمت‌های چشمگیری به فروش می‌رسند. ژانویه سال گذشته تابلو نقاشی «پرتره یک مرد جوان که مدال در دست دارد» به قیمت ۹۲.۲ میلیون دلار فروخته شد و به گران‌ترین تابلو نقاشی اثر «بوتیچلی» تبدیل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *