11:54

نمایش «هزار کار کردیم تا مقبول باشیم» به نویسندگی و کارگردانی حسین سخنور برای دومین بار روی صحنه می‌رود.
به گزارش ایسنا، این اثر نمایشی که از ۱۴ تا ۲۵ مرداد امسال، در سالن شماره یک «خانه نمایش دا» روی صحنه رفته بود، قرار است از ۱۶ تا ۳۱ شهریور ماه همراه با تغییراتی، برای دومین بار در همان سالن اجرا بشود.
در این نمایش، از وسط چند بازی پرتاب می‌شویم به دوره‌های تاریخی متفاوت مشروطه، نهضت ملی و معاصر و اتفاقات این ایام را از منظر سه زن با هم می‌بینیم.
مستند-درامِ تاریخی «هزار کار کردیم تا مقبول باشیم» تا جایی که اختیارات دراماتیک اجازه داده، امانت‌دار مستندات تاریخی است. به طوریکه نام اکثر شخصیت‌ها، غیر از سه شخصیت اصلی، واقعی است و خیلی از اتفاقات نیز مستند به گزارش‌های تاریخی است.
این نمایش که در گروه کارهای مستند-درام (Docudrama) قرار می‌گیرد، در نوبت اول اجرای خود توانست مخاطبان خود را پیدا کند که علاوه بر جامعه هنری، موفق به جلب نظر علاقمندان به تاریخ معاصر ایران شد.
شعار نمایش عبارت است از: «رئال ما، سوررئال آن‌هاست» موضوعی که برگرفته از متن آن است و نویسنده معتقد است اگر تاریخ معاصر ما را برای یک فرنگی تعریف کنید، گمان می‌کند شنونده یک داستان فراواقع‌گرا است و نمایش «هزار کار کردیم تا مقبول باشیم» سه داستان از همین جنس است؛ حکایت «گلبدن» و «رویا» و «لیندا»؛ روایتی زنانه از حکایت غریب تاریخ معاصر.
برخی از عوامل این اثر، عبارتند از: بازیگران: فاطمه تیمورپور، معصومه حسن‌زاده، مهلا زمانی، مشاور پروژه: بیتا پورحسینی، مدیر صحنه: میثم غضنفری، دستیار کارگردان: حسین مقدسی، طراح پوستر: علی‌اکبر محمدخانی، آهنگساز: دلارام مصلحی‌راد، عکس و تیزر: مهسا پورحسینی، مشاور تبلیغات: بهناز شهسوار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *