جبار آذین
“مینو” رازی دارد که شخصیت و کار و زندگی او را دچار تلاطم و بحران و کشمکش کرده است و علی تبریزی، دوربین خود را به دست می‌گیرد و با هدایت مهدی اسماعیلی، تماشاگرِ فیلم «سه جلد» را با خود همراه می‌کند و وارد هزار توی زندگی مینو می‌شود تا پیچ وخم‌های زندگیِ او بر قاب سینما نقش بندد و این مسیرِ سخت و سراسر تنش و التهاب و اضطراب را تا دستیابی به راز پنهان مینو ادامه می دهد. او برای یک لحظه هم دوربینش را بر زمین نمی‌گذارد و همپای مینو و همراه مخاطب، فراز و فرود زندگی کاراکتر اصلی فیلم را در می نوردد و با آشکار شدن راز او، تصاویری از سیما و زندگی ویران مینو به نمایش می‌گذارد و بیننده را در اوج همدردی با او، به تفکر وا می‌دارد تا به سرگذشت و سرنوشت و تصمیم مینو برای نگاهی دوباره به زندگی و
ساختن خود و زندگی اش، بیندیشد و با سلام او به “نهال” و پدرش در باور جدید زندگی مینو هم‌داستان شود…
درام جذاب و ملتهب اجتماعی «سه جلد» داستان زندگی زنی است که برای یافتن خود و برخاستن مجدد از میان خاکسترهای زندگی‌اش، با عبور از تلخی‌ها و سیاهی‌ها به آینده سلام می‌کند و در اتخاذ این تصمیم، “نهال” و فرزندی که مینو در راه دارد و زندگی شخصی و خانوادگی و اجتماعی و مناسبات جامعه، نقش ایفا می‌کنند.
فیلم «سه جلد» نخستین ساخته سینمایی مهدی اسماعیلی است که بعد از سالها فیلمنامه‌نویسی، موفق شده به عنوان نویسنده و کارگردان با یاری و مشاوره سینماگر شاخص کشور، کمال تبریزی و حمایت تهیه‌کننده و سینماگر معتبر و خوشنام، محمد آفریده، یک اثر جذاب اجتماعی دیدنی و ممتاز در سینمای کشور تولید کند.
باران کوثری در این فیلم با یک بازی خوب در نقشی متفاوت با آنچه تاکنون به ایفای آن‌ها پرداخته، توانسته به شخصیت خوب نوشته و ساخته شده مینو، جان ببخشد و آن را به کمک کارگردان، باورپذیر ارائه نماید.
زنده یاد آتیلا پسیانی با بازی خود در «سه جلد»، خاطره‌ای مانا از دوران بازیگری‌اش به یادگار گذاشته است. «سه جلد» سفری مکاشفه‌ای و هنرمندانه از زندگی یک زن در ایران امروز است.
فیلم با تراژدی زندگی مینو آغاز و تا مقصد با تراژدی او ادامه دارد، اما تابش نور امید از دل تاریکی، درهایی جدید از فردای بهتر را روی او می‌گشاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *