نمایه‌سازی فصلنامه دانش حفاظت و مرمت از مهمترین نشریات پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در پایگاه‌های پرتال جامع علوم انسانی «انسانی»، پایگاه مجلات تخصصی نور«نورمگز»، فیدیبو، مرجع فراگیر مجلات علمی و تخصصی ایرانی«مگ ایران» و سیویلیکا به انجام رسید.
به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، حمید فدایی مدیر داخلی فصلنامه دانش حفاظت و مرمت با اشاره به اهمیت نمایه‌سازی مجلات علمی در پایگاه‌های معتبر تخصصی و ملی-بین المللی و نقش آن در بیشتر دیده شدن محتواهای علمی تصریح‌کرد: این امر امکان جستجوی آسانتر و دسترسی عمومی‌تر به نشریات را در زمینه‌های مختلف فراهم کرده و همچنین با افزایش رویت‌پذیری، موجب استقبال نویسندگان، دانشجویان و محققان داخلی و خارجی و امکان افزایش ارجاع پذیری مقالات و ارسال مقالات جدید به مجله می‌شود.
او افزود: از این رو نشریه « دانش حفاظت و مرمت » موفق شده در طی 2 ماه گذشته نمایه‌سازی شماره‌های پیشین خود در پایگاه‌های نمایه کننده؛ پرتال جامع علوم انسانی «انسانی»، پایگاه مجلات تخصصی نور«نورمگز»، فیدیبو، مرجع فراگیر مجلات علمی و تخصصی ایرانی«مگ ایران» و سیویلیکا را به انجام برساند.
فدایی اظهارکرد: اقدام بعدی نشریه پس از نمایه‌سازی در تمامی پایگاه‌های ملی تلاش در ورود به نمایه‌های بین­المللی است که در این راستا نیاز است تمامی شماره­های پیشین نشریه هم زمان تکمیل و چاپ شوند.
معاون پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی در پایان تصریح‌کرد: فصلنامه دانش حفاظت و مرمت از مهمترین نشریات پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با تولیت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی است که از سال 1396 تا کنون با وقفه­هایی به فعالیت مشغول بوده و هم‌اکنون به سرعت در حال ارتقاء در میان نشریات علمی این حوزه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *