دو فیلم ایرانی «فرشته‌ها» و «صیاد» در چهار فستیوال خارجی به نمایش درمی‌آیند.
به گزارش رسیده، فیلم مستند «فرشته‌ها» به کارگردانی مهدی زمانپورکیاسری و تهیه‌کنندگی الهه موسوی به دو جشنواره خارجی صربستان و مراکش راه یافت. بيست و دومين دوره جشنواره فيلم معلولان صربستان كه از ٩ تا ١٣ اكتبر ٢٠٢٤ در شهر نوي ساد و پنجمین دوره جشنواره فيلم جهانی عرب کازابلانکا که از ٦ تا ١٣ سپتامبر ٢٠٢٤ در شهر کازابلانکا برگزار می‌شود.
مستند «فرشته‌ها» در سوریه ساخته شده و داستان دختری به نام زهراست که در کنار پدر و مادر نابینایش در شرایط نابسامان سوریه با حال خوب زندگی می‌کند. این کودک هفت ساله حال خوبش را مدیون فرشته‌هایی به نام پدر و مادر است که خدا به او هدیه داده… .
مستند «فرشته‌ها» سال گذشته در جشنواره سینما حقیقت در سه بخش ملی، بین‌الملل و شهید آوینی حضور داشت که در نهایت کاندیدای بهترین کارگردانی و تدوین بخش کوتاه جشنواره شد.
«صیاد» دیگر فیلم ایرانی به کارگردانی مشترک مهدی زمانپورکیاسری و منان جان براری است که در دو جشنواره خارجی شرکت خواهد کرد. این فیلم در دهمین دوره جشنواره فیلم جفنا از 3 تا 9 سپتامبر 2024 در کشور سریلانکا و همچنین در سومین دوره جشنواره جهانی فیلم کلکته که از 15 تا 21 سپتامبر 2024 در کلکته هند برگزار می‌شود، حضور دارد.
«صیاد» داستان پیرمرد ماهیگیری است که در ساحل دریا اتفاق جالبی برایش رقم می‌خورد.
این فیلم پیش از این جایزه ویژه هیأت داوران شصت و ششمین دوره جشنواره منطقه‌ای سینما جوان را کسب کرده بود و در شصتمین جشنواره کلیبیاتونس نیز جایزه سوم بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرد. «صیاد» در جشنواره فیلم ابرسوالده آلمان، جشنواره فیلم داکا بنگلادش و جشنواره فیلم سینماکنا تونس نیز حضور داشت.
پخش بین‌الملل این دو فیلم بر عهده موسسه هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *