فیلم کوتاه «نیجریه» به کارگردانی صباح گویلی، موفق به راهیابی به دو جشنواره جهانی فیلم در آلمان و آمریکا شد.


به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «نیجریه» به کارگردانی صباح گویلی، به تهیه‌کنندگی اینا تدژوس و زینا براویان، محصول مشترک ایران و بلژیک به چهاردهمین دوره جشنواره فیلم کردی برلین و هشتمین دوره جشنواره فیلم کردی نیویورک راه یافت.
جشنواره فیلم کردی برلین Kurdisches Film Festival Berlin در سال 2002 تأسیس و در طول سال‌ها فعالیت‌های فرهنگی در جشنواره برلین گنجانده شد. اکنون این جشنواره نه تنها در میان جوامع کرد، بلکه در بین سینمادوستان و مردم برلین نیز شناخته شده است. این جشنواره شامل آثار کارگردانانی از چهار بخش کردستان – جنوب، شرق، شمال، روژاوا – و کشورهای دیاسپورا و همچنین آثار کارگردانان اروپایی است به مسائل و موضوعات کردی پرداخته‌اند.
چهاردهمین دوره این جشنواره 9 تا 15 اکتبر 2024 (18 تا 24 مهرماه 1403) برگزار خواهد شد.
جشنواره فیلم کردی نیویورک NYKCC در سال 2017 تأسیس شد. این رویداد به دنبال پرورش و نمایش مشارکت کردها در هنرهای تجسمی و نمایشی، سینما و ادبیات است. ایجاد مکان‌هایی برای نمایش و اجراها در نیویورک، با هدف تقویت ارتباط جامعه کردها و ایجاد پل‌هایی با جوامع غیرکرد است به طوری که همه در امنیت تعامل داشته باشند. این جشنواره، رفتار تبعیض آمیز بر اساس نژاد، رنگ، مذهب، جنسیت، هویت، منشاء ملی، معلولیت یا سن را تحمل نمی‌کند.
هشتمین دوره این جشنواره 12 تا 19 اکتبر 2024 (21 تا 28 مهرماه 1403) برگزار خواهد شد.
این فیلم کوتاه پیش از این، به چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران، شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشگین‌شهر – ساوالان و بیستمین دوره جشنواره نهال، جشنواره‌های منطقه‌ای آسمان و ملی رشت راه یافته است.
در خلاصه داستان «نیجریه» آمده است: دو جوان بزهکار در حین سرقت مرتکب قتل می‌شوند. مردی دوره‌گرد، شاهد قتل آنهاست.
کاظم نوربخش، ماردین زمانی، کیانوش فرزین، هانی لاهورپور، بازیگران این فیلم کوتاه هستند و مجموعه دریچه سینما، مسئولیت پخش بین‌الملل اثر را بر عهده دارد.
دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: فیلم‌نامه‌ نویس: آکو زندکریمی، مدیر فیلم‌برداری: نوید زارع، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، صداگذار: آرش قاسمی، اصلاح رنگ: مهران دوستی، تدوین: سامان حسین‌پور، منشی صحنه: گیتی فیضی، مدیر تولید: متین ساعدی، دستیار یک و برنامه‌ریز: عدنان زندی، طراح صحنه و گریم: ایوب شیخ‌ احمدی، طراح لباس: شاهده کریمی، فیلم‌بردار پشت‌صحنه و تیزر: وحید احمدی، طراح پوستر: اشکان ساعدپناه، عکاس: فرهاد مطاعی، مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *