19:17

بانی‌فیلم: در حالی که امروز صبح فیلم «دانه انجیر مقدس» (معابد) برای تعدادی از منتقدان حاضر در کن به نمایش درآمد، امروز ساعت سه عصر به وقت فرانسه هم، نمایش آخرین فیلم محمد رسول‌اف در فستیوال کن انجام شد.
در مراسم فتوکال این فیلم که با حضور محمد رسول‌اف و تعدادی از بازیگران «دانه انجیر مقدس» برگزار شد، گلشیفته فراهانی دیگر هنرپیشه ایرانی‌ ساکن فرانسه نیز شرکت داشت.


در ادامه امروز، محمد رسول‌اف به همراه هشت نفر از دست‌اندرکاران‌ این‌ فیلم در مراسم فرش قرمز شرکت کردند و راهی محل نمایش «دانه انجیر مقدس» در کاخ جشنواره شدند.
به نظر می‌رسد با وجود فضای خاصی که در مورد آخرین ساخته محمد رسول‌اف در جشنواره کن به وجود آمده است؛ (از حکم زندان، خروج غیرقانونی، موضوع ملتهب فیلم و…)، ممکن است کن امسال توجه ویژه‌ای‌ به این فیلم سینمایی داشته باشد و در میان برگزیدگان مختلف کن۲۰۲۴، جایزه‌ای هم به این ساخته رسول‌اف تعلق گیرد!

همه این -البته- گمانی‌زنی‌‌ها در حالی‌ست که در اظهار نظرهای غیررسمی تعدادی از منتقدان که امروز صبح «دانه انجیر مقدس» را در نمایش خصوصی دیده‌ بودند، کیفیت هنری آن را نسبت به ساخته‌های قبلی رسول‌اف پایین‌تر ارزیابی کردند.
اینکه آیا فیلم «دانه انجیر…» می‌تواند در میان فیلم‌های بخش مسابقه کن به موفقیتی در این جشنواره معتبر دست پیدا کند، باید تا مراسم پایانی کن۷۷ منتظر ماند و دید که آیا این فستیوال فرانسوی برای رسول‌اف و فیلم «آمد» دارد و خوشایندش خواهد بود یا خیر.
دو روز دیگر مشخص می‌شود!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *