نمایشگاه “نگاهی به آثار هنرهای تجسمی معاصر ایران” با حضور هنرمندان پیشکسوت و جوان این عرصه در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، در این مراسم رئیس فرهنگسرای نیاوران با قدردانی از صندوق اعتباری هنر و برگزارکنندگان این نمایشگاه، اظهار داشت: در مدت اخیر با حمایت صندوق اعتباری هنر زیرساخت‌های لازم برای برگزاری بهتر نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در این فرهنگسرا فراهم شده است.
سیدمحسن خاتمی افزود: سابقه فرهنگسرای نیاوران از گذشته تاکنون نشان دهنده جایگاه ویژه آن در معرفی و نمایش آثار فاخر هنری در رشته‌های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی و.. بوده و این مهم با جدیت ادامه می‌یابد.
رئیس فرهنگسرای نیاوران بیان کرد:این فرهنگسرا در چهارچوب رسالت‌های تعیین شده خود، میزبان تمام هنرمندان است و به عنوان یک نهاد هنری در معرفی آثار هنرمندان فرهیخته، حمایت‌هایی را که نیاز باشد، انجام می‌دهیم.
وی به برنامه‌های آموزشی در فرهنگسرای نیاوران اشاره کرد و افزود: در تابستان امسال برگزاری چند دوره آموزشی در سطح عالی با حضور هنرمندان باسابقه و پیشکسوت در رشته‌های مختلف پیش‌بینی شده است که علاقه‌مندان و هنرجویان رشته‌های مختلف می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.
غلامرضا نامی مدیرهنری نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی ایران نیز اظهار داشت: در این نمایشگاه 65 اثر از استادان فرهیخته و پیشکسوت هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده و از امروز تا یکم تیرماه 1403پذیرای عموم علاقه‌مندان در فرهنگسرای نیاوران است.
این پیشکسوت هنرهای تجسمی کشور با اشاره به وجود استعدادهای درخشان از هنرمندان جوان در زمینه هنرهای تجسمی تصریح کرد: به نسل جوان هنرمند امیدوار هستیم و باید در جامعه راه حل‌های مناسبی برای آموزش استاندارد این عزیزان برنامه ریزی شود.
نامی با بیان اینکه برخی از جوانان نیز در هنر عجله دارند و می خواهند راه صدساله را یک شبه طی کنند خاطرنشان کرد: این نیز یک آسیب جدی در هنر به شمار می رود و باید طوری فرهنگ سازی کرد که این عزیزان آموزش خود را مرحله به مرحله طی کنند تا به موفقیت دست یابند.
مریم دل افکن مدیر خانه هنر دل افکن و مجری برگزاری این نمایشگاه نیز با قدردانی از مدیرفرهنگسرای نیاوران اظهار داشت:در نمایشگاه هنرهای تجسمی ایران که تا یکم تیرماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۹ دایر است آثار هنرمندان فرهیخته و به نام ایران در عرصه هنرهای تجسمی از جمله علی شیرازی، آرمان استپانیان، ناصر اویسی، رضا بانگیز، افشین پیرهاشمی، حمید پازوکی، نیما پتگر، صداقت جباری، محمد ابراهیم جعفری، محمود جوادی پور، ابراهیم حقیقی ، بهروز دارش، گیزیلا وارگا سینایی، همایون سلیمی، کوروش شیشه‌گران، جلال شباهنگی، علی اکبر صادقی، عین الدین صادق‌زاده، رضوان صادق‌زاده، طلیعه کامران، پری یوش گنجی، نصرالله مسلمیان، کتایون مقدم، حسین محجوبی، رضا مافی، علی ندایی، احمد وکیلی،غلامحسین نامی و فرشته یمین شریف به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: آثار به نمایش گذاشته شده در زمینه نقاشی، خط نقاشی، حجم و ترکیب مواد است که با تلاش خانه هنری دل افکن و مدیریت هنری استاد نامی برگزار شده است.
دل افکن تصریح کرد: هدف اصلی ما در برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی معاصر ایران، پیوند پیشکسوتان با نسل جدید و معرفی آثار آنان است و در طول برگزاری نمایشگاه در روزهای آینده نیز نشست های گروهی به منظور پرسش و پاسخ هنرمندان پیشکسوت ، اساتید و دانشجویان را برگزار می‌کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *