در اولین نمایش «مگالوپولیس» در نیویورک رابرت دنیرو در حالی که از سوی اسپایک لی پشتیبانی می‌شد آمدن ترامپ را فاجعه خواند و گفت ما چنین نوع آدمی را نمی‌خواهیم.
به گزارش مهر به نقل از ددلاین، در مراسم اولین نمایش «مگالوپولیس» جدیدترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا که شب پیش با حضور بازیگران آن در نیویورک برگزار شد، رابرت دنیرو فرضیه‌ای را مطرح کرد که حتی با وجود خیلی جدی بودن چهره او، حضار به خنده افتادند.
وی گفت: «فقط تصور کنید دونالد ترامپ این فیلم را کارگردانی کند. از بس دیوانه است هرگز به جایی نمی‌رسد. او نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد. نمی‌تواند چیزی را کنار هم نگه دارد … او می‌خواهد کشور را ویران کند. او نتوانست در سینما هم کار کند. او نمی‌توانست کاری انجام دهد که ساختار داشته باشد.»
دنیرو، اسپایک لی و کاپولا در یک جلسه پرسش و پاسخ نیم ساعته که قبل از نمایش فیلم در جشنواره فیلم نیویورک در قالب آیمکس برگزار شد نظرات خود را درباره فیلم و جامعه آمریکا بیان کردند. در حالی که جشنواره فیلم نیویورک جمعه آغاز می‌شود اما با فراهم آمدن فرصتی نادر برای جمع آوری مهمانان برجسته درکنار کاپولای ۸۵ ساله برای تماشای فیلم به صورت آیمکس، این برنامه شب پیش برگزار شد. پس از این نشست هم فرش قرمز فیلم با حضور بازیگران از جمله اوبری پلازا، داستین هافمن و جیانکارلو اسپوزیتو برگزار شد.
در آخرین دقایق پرسش و پاسخ، دنیرو و اسپایک لی به صراحت به تشابه بین دنیای خیالی فیلم و اضطرابی که در سال انتخابات بر آمریکا حاکم است، پرداختند. در حالی که از دنیرو درباره دیدگاهش درباره آینده سینما سوال شد، او از زاویه ای سیاسی به مساله پرداخت و با تمرکز بر توجه کاپولا بر زوال تمدن‌ها و ظهور دیکتاتورها، گفت: من نگران هستم. من چیزهایی را در فیلم فرانسیس در این باره می‌بینم که مواردی مشابه دارد. به نظر من، تا زمانی که به آنجا نرسیدیم، تمام نشده و باید با تمام وجود برای شکست دادن جمهوری خواهان – که جمهوری خواهان واقعی نیستند – و شکست دادن ترامپ، این کار را انجام دهیم. به همین سادگی. ما نمی توانیم چنین نوع آدمی داشته باشیم. همه باید بیرون بروند و رای بدهند.
‌ اسپایک لی هم در موافقت کردن تردید نکرد و گفت: خواهرم همیشه می‌گوید، پیش به جلو نه عقب. ساده است: برای رای دادن ثبت نام کنید و حضور پیدا کنید … . این انتخابات بسیار بسیار نزدیک است. من طرفدار پروپا قرص ورزش هستم و تعبیری که شما به کار بردید، تا زمانی که تمام نشود، تمام نمی‌شود درست است. ما نمی‌توانیم فکر کنیم که بازی تمام شده است، در حالی که تمام نشده است.
کاپولا هم عنوان کرد که عمداً بازیگرانی را انتخاب کرده که می‌داند به روش دیگری رای می‌دهند. هرچند او نامی ذکر نکرد، اما جان وویت از مدافعان جدی ترامپ است که در فیلم نقش مهمی برعهده دارد. این فیلمساز با ابراز امیدواری گفت ما می‌توانیم در یک مجموعه فیلم با هم اختلاف نظر داشته باشیم، اما انسانیت باید بتواند پیروز شود.
دنیرو سال‌هاست که به صورت عمومی به انتقاد از ترامپ می‌پردازد و اوایل امسال وقتی ترامپ در پرونده استورمی دانیلز در حال محاکمه بود، خارج از دادگاه در منهتن با جمعی از هوادران گرد آمده بود تا او را محکوم کند.
در این نشست این سه چهره مهم سینمایی از خاطرات خود در محافل مشترک فیلم نیویورک و زمانی که همه آنها برای اولین بار با هم ارتباط برقرار کردند، حرف زدند. دنیرو و کاپولا خاطرات «پدرخوانده» و دهه ۱۹۷۰ در تجارت فیلم را مرور و به طور مکرر از دوست مشترک خود مارتین اسکورسیزی یاد کردند.
«مگالوپولیس» نخستین بار به عنوان یک اثر تمام شده نزدیک به ۲ ماه پیش در کن دیده شد و روز جمعه نیز در آمریکا دیده خواهد شد.
کاپولا از طریق کمپانی خود «زوتروپ» مالک این فیلم است و ۱۲۰ میلیون دلار برای ساخت آن سرمایه گذاری کرده است. آدام درایور، لارنس فیشبرن، ناتالی امانوئل و شیا لابوف و همچنین پلازا، اسپوزیتو و وویت بازیگران این فیلم هستند.
این فیلم نقدها و واکنش‌های متفاوتی در کن برانگیخت و در حالی که برخی از جاه‌طلبی حماسی آن استقبال کردند، برخی آن را اغراق‌آمیز و متظاهرانه و برخی هم یک دستاورد بسیار خیره‌کننده و کار یک هنرمند چیره‌دست خواندند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *