بانی‌فیلم: دانا فرزانه پور صدابردار ایرانی مقیم فرانسه، از هنرمندانی‌ست که توانسته با حضور در بخش‌های مسابقه جشنواره‌هایی مانند ونیز و لوکارنو به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، ایرانیان جدا از رشته‌های کارگردانی و بازیگری، در قسمت‌های تکنیکی صنعت سینما نیز موفقیت‌های خوبی در جشنواره های جهانی کسب کرده‌اند.
جشنواره‌های پیش رو، فرصت‌های خوبی را برای دست اندرکاران سینما پدید آورده تا نتیجه کارشان به خوبی دیده شود.
یکی از ایرانیان بسیار موفق و پر کار دانا فرزانه‌پور است که مدت‌هاست در زمینه صدابرداری در سینمای فرانسه مشغول به کار است.
فرزانه‌پور طی سال‌ها فعالیت‌اش، با فیلمسازان زیادی در اروپا و دیگر نقاط جهان همکاری کرده است.
او همچنین با سینماگران ایرانی مثل اصغر فرهادی در فیلم «گذشته»، جعفر پناهی «طلای سرخ»، آیت نجفی «آواز بی سرزمین»، فیلمساز افغانستانی عتیق رحیمی در«سنگ صبور» و دیگر کارگردانان همکاری کرده است.
فرزانه‌پور سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. او اواخر سال ۱۹۸۳ به فرانسه مهاجرت کرد و تحصیلات سینمایی اش را در «کنسرواتور آزاد سینما فرانسه» به پایان رساند.
او ابتدا در سال ۱۹۹۹ کارش را با فیلم‌های کوتاه شروع کرد و تا به امروز در بیش پنجاه فیلم بلند و کوتاه در اروپا و دیگر کشورها کار کرده است.
فیلمهای این سینماگران اغلب در جشنواره مهم جایگاه خوبی بدست آورده اند.
از آخرین کارهای این صدابردار بنام «ترانس اما زونیا » از کشور پرتغال است که در مسابقه جشنواره لوکارنو (ماه اگوست) پذیرفته شده؛ فیلم دیگرش «عروس کوهستان» ساخته مورا دلپرو، از ایتالیاست که در ماه سپتامبر در بخش مسابقه جشنواره ونیز حضور خواهد داشت.
فرزانه‌پور در حال حاضر در پروژه‌ای سینمایی به کارگردان شی هایاکاوا در ژاپن مشغول به کار است.
عکس بالای خبر مربوط به فیلم «عروس کوهستان» از ایتالیاست که در بخش مسابقه جشنواره ونیز شرکت خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *