مل بروکس با دریافت جایزه افتخار شغلی پیبادی یکی از ۴ چهره‌ای شد که به اصطلاح PEGOT شده‌اند.
به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، مل بروکس در مراسم اهدای جوایز پیبادی، در کنار کویینتا برانسون و «پیشتازان فضا»، جایزه‌ای بالاتر از ۳۴ جایزه‌ای را دریافت کرد که به تولیدات تلویزیونی، پادکست‌ها و رسانه‌های دیجیتال اهدا شد.
مل بروکس با دریافت جایزه افتخاری پیبادی EGOT خود را به PEGOT ارتقا داد و به این ترتیب پس از باربارا استرایسند، ریتا مورنو و مایک نیکولز چهارمین فردی شد که جایزه پیبادی، امی، گرمی، اسکار و تونی را دریافت کرده است. در این مراسم بیلی کریستال این جایزه را به بروکس اهدا کرد.

کریستال به جمعیتی که گرد آمده بودند گفت: مل نابغه‌ای است که معتقد است کمدی باید مرزها را جابه‌جا کند، تابوهای اجتماعی را به چالش بکشد و حتی زمانی که ایجاب کند، کمی مبتذل هم باشد؛ و با مل، اغلب چنین چیزی ایجاب می‌شود. وی افزود: مل یکی از دلایل بزرگی است که من وارد دنیای کمدی شدم و نبوغ بی‌باکانه و طنز مرزی او از روز اول چراغ راهنمای من بود.
وی تاکید کرد: بیش از ۷۰ سال است که مل ما را سرگرم کرده است. فقط می‌خواهم از شما بپرسم، بدون او کجا بودیم؟
بروکس در سخنرانی خود به شوخی گفت مطمئن نیست که این پیبادی برای چه چیزی اهدا شده؟ برای خوش قیافه بودن یا مهارت در دنیای الکترونیک؟
وی در ادامه شوخی خود گفت دوست دارد بگوید با فروتنی این جایزه را پذیرفته است و افزود: اما من متواضع نیستم … فروتنی از واژگان من نیست. پیش از این شماری برجسته از چهره‌های محترم و ارزنده برنده این جایزه شده‌اند و حالا من احساس می‌کنم شما واقعاً من را می‌خواهید. ادامه سخنان او که شامل این بود که اینها افرادی هستند که به رستوران‌های خوب می‌روند، موجب خنده شدید جمعیت حاضر شد. و در پایان سخنانش، این کمدین اعلام کرد: به مسوولان جایزه قول دادم این یکی را نفروشم!
مراسم پیبادی برای نخستین بار به جای نیویورک در لس‌آنجلس برگزار شد و در حالی که از ۲۰۲۰ برنامه حضوری به دلیل بیماری کرونا و سپس اعتصاب نویسندگان سال پیش برگزار نشده بود، امسال به مسیر خود بازگشت.
در این مراسم ۳۴ جایزه برای برنامه‌های تلویزیونی، رادیو/ پادکست و رسانه‌های دیجیتال اهدا شد و سریال «خرس»، «آخرین ما» و «سگ‌های انباری» از جمله برندگان تلویزیونی بودند.
روزنامه‌نگاری و پادکست‌های دریافت کننده جایزه برای موضوع‌های بسیار جدی‌تری از جمله سیاست، نژادپرستی و جنگ در اوکراین و غزه این جایزه را بردند و بیسان عودا، فعال فلسطینی که جایزه پیبادی را برای گزارش‌های ویدیویی خود با عنوان «این بیسان از غزه است و من هنوز زنده هستم» دریافت کرد. وی در فیلم‌های ویدیویی خود که از منطقه جنگی ارسال کرد اوضاع لحظه به لحظه را تصویر کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *