‎فیلم «ملودی» ساخته بهروز سبط رسول به عنوان نماینده رسمی سینمای تاجیکستان در اسکار ۲۰۲۵ انتخاب شد.
‎به گزارش ایسنا، فیلم «ملودی» ساخته بهروز سبط رسول که سال گذشته به ثبت نام در آکادمی اسکار نرسید، امسال با انتخاب کمیته جدید تاجیکستان برای اسکار انتخاب شد و بطور رسمی به نودو هفتمین آکادمی اسکار معرفی شد. 
‎«ملودی» محصول مشترکی از ایران و تاجیکستان است که تهیه کننده آن بهروز سبط رسول تصمیم گرفت تا فیلم خود را برای راه یافتن به آکادمی اسکار به تاجیکستان پیشنهاد دهد و در نهایت کمیته انتخاب سینمای تاجیکستان به اتفاق این فیلم را انتخاب و برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرد. 
‎این فیلم محصول ۲۰۲۳ میلادی که پخش بین المللی و عرضه و توزیع بین الملل آن بر عهده کمپانی دریم لب فیلمز فرانسه به مدیریت نسرین میرشب است ، پیش از این توانسته بود در پنجاه و چهارمین جشنواره گوا هند، بیست و یکمین جشنواره فیلم چنای هند، بیست و چهارمین جشنواره فیلم Keswick انگلستان ، چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش مسابقه دهمین جشنواره ایرانیان زوریخ، جشنواره جاده ابریشم چین منتخب شده و به نمایش در بیاید و در سه بخش از جشنواره اسپانیائی مادرید جایزه دریافت نماید.
‎این فیلم به نویسندگی بهروز سبط رسول، داستانی شاعرانه داشته و در مورد دختر آهنگسازی است که می‌خواهد از صدای پرندگان برای کودکان آهنگی بسازد. 
‎عوامل فیلم عبارتند از نویسنده، تهیه کننده، کارگردان: بهروز سبط رسول . مدیر تولید: مجتبی نور محمدی. دستیار اول و برنامه ریز: رحمان محمدی. مدیر فیلمبرداری (علی محمد قاسمی)، دستیار تهیه: شهرام وثوق حجازی. بازیگران: دیمن زندی، علیرضا استادی، مقداد اسلامی، هانا آقائی،  امیر آریا عباسی، صفر حقدادوف( تاجیکستان)، زولفیه سادیکوا( تاجیکستان) . طراحی و ترکیب صدا: (محمود موسوی نژاد) . مدیر صدابرداری: جعفر علیان . تدوین: بهروز سبط رسول، طراح گریم: محمد ذوقی . طراح لباس: مژگان عیوضی . موسیقی ( فواد سمیعی). مدیر تدارکات: عطا براتی. عکاس و تصویربردار پشت صحنه: اسرافیل اسلامی. دستیار اول فیلمبردار: شایان سیگارودی. تصحیح رنگ: سامان مجد وفایی. طراح پوستر: کیمیا سبط رسول.
‎بدین ترتیب، ۳ کارگردان ایرانی با «در آغوش درخت» ( ایران)، «ملودی» (تاجیکستان) و «دانه انجیر معابد» (آلمان) در اسکار ۲۰۲۵ حضور خواهند داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *