کویینسی جونز، تهیه‌کنندگان جیمز باند و ریچارد کورتیس بریتانیایی از جمله چهره‌هایی هستند که اسکار افتخاری امسال را دریافت می‌کنند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کویینسی جونز، نخستین تهیه‌کننده سیاه‌پوستی که نامزدی بهترین فیلم اسکار را کسب کرد، جولیت تیلور، مدیر افسانه‌ای بازیگران و باربارا بروکلی و مایکل جی ویلسون تهیه کنندگان جیمز باند از جمله برندگان اسکار افتخاری ۲۰۲۴ هستند.
ریچارد کورتیس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان بریتانیایی با جایزه بشردوستانه ژان هرشولت تجلیل می‌شود، در حالی که مایکل جی. ویلسون و باربارا بروکلی، تهیه‌کنندگان جیمز باند، جایزه یادبود ایروینگ جی. تالبرگ را دریافت خواهند کرد.
این تندیس‌ها در پانزدهمین مراسم سالانه اسکار افتخاری یکشنبه ۱۷ نوامبر در لس‌آنجلس به برندگان اهدا خواهد شد.

جانت یانگ، رییس آکادمی انتخاب مایکل جی. ویلسون و باربارا بروکلی را گواهی بر موفقیت آنها به عنوان تهیه‌کنندگان مجموعه «جیمز باند» که سهم چشمگیری در چشم‌انداز صنعت فیلم دارد دانست و از ریچارد کورتیس به عنوان یک کمدی ‌نویس درخشان یاد کرد. وی نبوغ هنری و خلاقیت کویینسی جونز را هم ستود و گفت وی از تاثیرگذارترین چهره‌های موسیقی تمام دوران است و از جولیت تیلور به عنوان چهره‌ای یاد کرد که با مدیریت بازیگران فیلم‌های نمادین و محبوب، مسیر جدیدی را برای این رشته هموار کرده است.
جونز نخستین سیاه‌پوستی بود که با فیلم کلاسیک «رنگ بنفش» در سال ۱۹۸۵ نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم را کسب کرد. وی با چهره‌هایی چون فرانک سیناترا، اپرا وینفری و استیون اسپیلبرگ کار کرده و ۶ نامزدی دیگر اسکار را در بخش آهنگ فیلم به دست آورده و سال ۱۹۹۵ جایزه بشردوستانه ژان هرشولت را دریافت کرده است.
تیلور که مدیر بازیگران است، در کارنامه ۵۰ ساله‌اش فیلم‌هایی مانند «راننده تاکسی» مارتین اسکورسیزی، «بزرگ» پنی مارشال، «فهرست شیندلر» از اسپیلبرگ و «بی‌خواب در سیاتل» نورا افرون را دارد.
کورتیس هم بیشتر برای فیلم‌های سرگرم‌کننده مانند «ناتینگ هیل»، «خاطرات بریجیت جونز» و «در واقع عشق» شناخته می‌شود. این فیلمساز بریتانیایی یک بار نامزدی اسکار را کسب کرده که برای فیلمنامه «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» در سال ۱۹۹۳ بود. وی سال ۲۰۰۵، از تولیدکنندگان کنسرت‌های «لایو ایت» برای مقابله با فقر بود.
ویلسون و بروکلی هم که تهیه کنندگان مجموعه جیمز باند هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *