بانی‌فیلم: فیلم مستند کارگردان ایرانی مورد توجه یکی از منتقدان فرانسوی قرار گرفت.
به گزارش بانی‌فیلم، روزنامه مشهور «وست فرانس» دیروز مطلب جالب توجهی در باره سعید نوری و فیلم تازه‌اش که در فرانسه ساخته شده منتشر کرد.
سعید نوری سال گذشته فیلمبرداری مستند بلندی را به نام «پرستار زمین» آغار کرده بود که خود فیلمبردار، تدوینگر و تهیه کننده فیلم است.
او امسال در تابستان مستندش تکمیل کرد.
این اثر مستند به زندگی مارسل، کشاورز ۹۱ ساله منطقه وانده است که به زبان فرانسه ساخته شده. مارسل شخص مشهوری در آن ناحیه است.
در این اثر، سعید نوری این کشاورز منحصر به فرد، مارسل، را مثل جوانی شاداب و پرانرژی نشان می‌دهد که هر روز صبح زود کارش را با عشق شروع می‌کند و ساعت‌ها بدون خستگی به کار می‌پردازد.
مارسل آن چنان به زمین و طبیعت عشق می‌ورزد که گویی برای زمین پرستاری دلسوز است.
نویسنده مقاله در روزنامه «وست فرانس» می‌نویسد: این فیلم ابتدا در همان منطقه در سالن سینمایی برای اهالی آنجا با حضور مارسل به نمایش در آمد و مورد تشویق بسیار قرار گرفت.
کارگردان این مستند در گفت‌وگو با این روزنامه می‌گوید که از وقتی به منطقه وانده رفته و از نزدیک شاهد زندگی و تلاش این مرد ۹۱ ساله بوده سخت تحت تاثیر قرار گرفته بود و بعد از چند روزی کنجکاوی جهان او را کشف می‌کند؛ اینکه چگونه در این سن و سال همچنان به کار مشغول است و بازنشستگی نمی شناسد!
این فیلم مستند بلند، به تازگی از سوی جشنواره‌هایی در فنلاند، ایتالیا (سسیل)، بنگلادش، مونته‌نگرو و… دعوت شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *