بانی‌فیلم، خانه سینما امروز با انتشار بیاینه‌ای اعلام کرد که مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی-حرفه ای سینماگران، خانه سینماست؛ نه نهادهای حکومتی.
به گزارش روابط عمومی خانه سینما، هیات رییسه خانه سینما در مکاتبه‌ای با مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان و دولت مواردی را در خصوص بخش‌هایی از برنامه هفتم متذکر شد.
متن نامه به شرح زیر است: در خبر‌ها آمده بود که قانون برنامه هفتم توسعه در شرف ابلاغ به دولت و دستگاه‌های اجرایی است. براین پایه و‌پیرو پیگیری‌های قبلی به استحضار می‌رساند بر خلاف ماده ۲ قانون بهبود فضای کسب و کار، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به ارسال مفاد پیشنهادی‌اش به این خانه و بررسی نظرات‌مان اقدامی بعمل نیاورده است. نتیجه عدم اجرای قانون یاد شده، اینکه در بند پ ماده ۷۵ بر خلاف اصول مسلم حقوقی و قوانین موضوعه در باره اصناف و سندیکاها، رسیدگی به تخلفات احتمالی اهالی فرهنگ و هنر و نهادهای ذی‌ربط را بسان کارمندان دولت به هیات‌های بدوی و عالی رسیدگی کننده توسط آن وزارتخانه تعیین کرده است. بر این اساس نظر آن‌جناب را به بی‌پایه بودن بندپ ماده مذکور چنین جلب می‌کند که رسیدگی به تخلفات احتمالی هنرمندان هم چون سایر شاغلان اصناف و سندیکاها (پزشکان، مهندسان، پرستاران کسبه، آی تی و …) در حیطه اختیارات و وظایف اصناف و اتحادیه‌های صنفی است. در باره سایر تخلفات غیر حرفه‌ای هنرمندان نیز همچون سایر شهروندان رسیدگی به آنها تابع قوانین موضوعه و در محاکم قضایی صالح است.
بر این مبنا ارزنده است نسبت به حذف این بند متعارض با اصول حقوقی، دستور اقدام لازم صادر فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *