‎بریتانیا که برنده سال پیش رقابت اسکار بین‌المللی است، با یک فیلم هندی زبان به اسکار نود و هفتم می‌رود.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، آکادمی بریتانیا فیلم جنایی تحسین شده «سانتوش» ساخته ساندیا سوری را به عنوان نماینده بریتانیا به بخش رقابتی فیلم بین‌المللی اسکار معرفی کرد.
این فیلم هندی زبان که اوایل امسال در بخش رقابتی نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد، احتمالاً با فشار بیشتری وارد رقابت می‌شود، زیرا بریتانیا با فیلم «منطقه مورد علاقه» جاناتان گلیزر برنده اسکار بین‌المللی ۲۰۲۴ شد.
این فیلم اولین تجربه کارگردانی یک فیلم داستانی برای فیلمساز بریتانیایی-هندی ساندیا سوری است که بیشتر با مستندهای «من برای هند» (۲۰۰۵) و «در اطراف هند با دوربین فیلمبرداری» (۲۰۱۸) شناخته می‌شود.
داستان «سانتوش» در مناطق روستایی شمال هند اتفاق می‌افتد. سانتوش که به تازگی بیوه شده شغل شوهر مرحومش را که پاسبان بود، به ارث می‌برد. وقتی یک دختر زیر سن قانونی از یکی از طبقات پایین هند به قتل می‌رسد، وی هم توسط یک بازرس زن وارد تحقیق می‌شود.
«سانتوش» به نویسندگی و کارگردانی سوری ساخته شده و شاهانا گوسوامی در نقش اصلی بازی می کند و سونیتا راجوار دیگر بازیگر فیلم است.
پیش از این در نقد ورایتی از «سانتوش» به‌عنوان فیلمی هوشمندانه یاد شده که متعهد است جذابیت زشت قدرت را از طریق دیدگاه کسانی که آن را در اختیار دارند، تصویر کند.
بریتانیا پیش از کسب اسکار با «منطقه مورد علاقه»، موفقیت چندانی در این رقابت‌ها نداشت و با ۲۰ فیلمی که به اسکار معرفی کرده بود تنها ۲ نامزدی برای فیلم‌های ولزی زبان «هد وین» در سال ۱۹۹۳ و «سالمون و گاینور» در سال ۱۹۹۹ به دست آورده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *