بانی‌فیلم: همان گونه که هفته پیش در خبری اعلام کردیم که آخرین ساخته محمد رسول‌اف در جمع کاندیداهای سینمای آلمان برای معرفی به آکادمی اسکار قرار دارد، شب گذشته کمیته مستقل اسکار آلمان این فیلم را به عنوان نماینده خود به این جشن سینمایی اسکار معرفی کرد.
«دانه انجیر معابد» با اینکه در تیتراژش به عنوان محصول مشترک سه کشور ایران، فرانسه و آلمان آورده شده، اما نماینده آلمان در اسکار ۲۰۲۵ شد.
بی‌بی‌سی در مورد معرفی فیلم رسول‌اف نوشت: فیلم «دانه انجیر معابد» ساخته محمد رسول‌اف، که جایزه ویژه هیات داوران جشنواره کن را از آن خود کرد، به عنوان نماینده آلمان به آکادمی اسکار معرفی شد.
فیلم «دانه انجیر معابد» در بخش فیلم‌های غیر انگلیسی‌ زبان در نود و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار که در روز دوم مارس سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود،‌ شرکت می‌کند.
کمیته مستقل اسکار آلمان در بیانیه‌ای این فیلم را «اثر برجسته یکی از کارگردان‌های بزرگ سینمای جهان و فردی که از ایران به آلمان پناه آورده» توصیف کرد.
آقای رسول‌اف بعد از ساخت فیلم «دانه انجیر معابد» و در پی به اجرا گذاشتن حکم محکومیت ۸ سال زندان برای او به طور مخفیانه از ایران خارج شد و در حال حاضر در آلمان زندگی می‌کند.
گفتنی‌ست که محمد رسول‌اف، به گفته یک منبع آگاه، از مدتها پیش از اعلام خروجش از کشور، برای انجام کارهای فنی فیلم خود از ایران خارج شده بود و در کنار خانواده‌اش در آلمان زندگی می‌کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *