یک فیلمساز می‌خواهد از یک شگفتی سینمایی پرده‌برداری کند که با هر بار نمایش دوباره خود را بازنویسی می‌کند. این فیلم در واقع بعد از هر بار به نمایش درآمدن هرگز پایان یکسانی ندارد.
به گزارش ایسنا، یک فیلمساز سرشناس به نام گری هاستویت(Gary Hustwit) با جدیدترین پروژه خود می‌خواهد تاریخ فیل‌سازی را بازتعریف کند.
به نقل از آی‌ای، جدیدترین پروژه او مستندی است که قبل از هر بار به نمایش درآمدن می‌تواند خودش را بازنویسی کند.
این یک رویکرد جدید است و از فناوری پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند تجربیات مشاهده منحصر به فردی ایجاد کند.
این روند بازنویسی در هر باری که فردی فیلم را تماشا می‌کند، اتفاق می‌افتد.

رویکرد منحصر به فرد گری هاستویت

در حال حاضر، فیلم‌ها و مستندها بیشتر در قالب سنتی و ثابت ساخته می‌شوند که بیشتر یک روایت ثابت ارائه می‌کنند.
اکنون با استفاده از این فناوری، بینندگان هر بار که فیلمی را تماشا می‌کنند، در معرض نمایش تازه‌ای قرار می‌گیرند. این امر، صنعت نمایش و سرگرمی را بسیار متمایز و منحصر به فرد می‌کند.
همه این کارها از طریق الگوریتم‌های پیشرفته‌ای امکان‌پذیر است که صحنه‌های فیلم را بازآرایی و اصلاح می‌کنند.

عملکرد الگوریتم

روش کار این الگوریتم هوش مصنوعی بسیار جالب است. این الگوریتم به کتابخانه وسیعی از کلیپ‌های از پیش ضبط شده دسترسی دارد که اطمینان حاصل می‌کند که توالی و ترکیب‌ها برای هر نمایش متفاوت به نظر برسند.
البته همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود. این الگوریتم با ادغام داده‌ها به صورت زنده و در لحظه در روایت خود، تلاش‌های قابل توجهی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان انجام می‌دهد.
برخی از چیزهایی که مد روز هستند، رویدادهای جاری، آب و هوای محلی یا هر نوع موضوعی که پربحث باشد. فیلمی که نمایش داده می‌شود، با نشان دادن این موارد، مناسب به نظر می‌رسد.
گاهی اوقات مستندها نیز ممکن است محتوای خود را بر اساس سلیقه و ترجیحات بینندگان تنظیم کنند. این همچنین می‌تواند شامل تعاملات قبلی، مکان یا داده‌های آنها باشد. مخاطبان حتی می‌توانند انتخاب‌های خود را با استفاده از کنترل از راه دور، تلفن هوشمند یا سایر دستگاه‌های ورودی سفارشی کنند.

تحول در داستان سرایی

بدون شک این پیشرفت در فناوری، تحولی چشمگیر به خصوص در زمینه ساخت مستند ایجاد می‌کند.
این رویکرد نوآورانه هاستویت یک روایت در حال تکامل را به وجود می‌آورد. این تقریباً مثل این است که داستان‌ها می‌توانند خودشان صحبت کنند. آنها می‌توانند بر این اساس سازگار شوند و تغییر کنند و اغلب معضلات و مسائل واقعی و معاصر را نشان دهند.
جالب‌تر از همه، این رویکرد می‌تواند باعث جذب مخاطب شود. این بدان معنی است که علاقه بیشتری به تماشای فیلم‌های مستند وجود خواهد داشت. علاوه بر این، در آینده مطالب مستندها مرتبط‌تر و تاثیرگذارتر خواهند شد.

کاربردها و پیامدهای آینده

این فناوری گزینه‌های زیادی را برای ترویج و آموزش داستان‌سرایی باز کرده است. این امر داستان‌سرایی را تعاملی‌تر، شخصی و متنوع‌تر می‌کند.
این رویکرد دارای پتانسیل سودمندی در زمینه‌های مختلف مانند آموزش، سرگرمی و موارد دیگر است.
الگوریتم‌های پیشرفته رسانه‌ها را به سوی نوآورانه‌ترین راه‌ها می‌برند. در آینده احتمالاً چنین گزینه‌هایی بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود.
این فیلمساز در یک مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که یک نسخه از یک فیلم فقط برای شما خواهد بود که هرگز در هیچ جای دیگری یا هیچ زمان دیگری دیده نمی‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *