سوگواره عاشورایی قلم نینوا در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
سوگواره عاشورایی هنرمندان قلم نینوا، عصر روز جمعه، ۲۲ تیرماه، با حضور جمعی از شعرا، اساتید دانشگاه، هنرمندان و پیشکسوتان به همت نگارخانه ترانه باران و با همکاری طاهره الله دادیان و فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، این همایش فرهنگی‌هنری با اجرای شعر، موسیقی عاشورایی و خلق اثر توسط هنرمندانی همچون طاهره الله‌دادیان (اجرای نقاشی‌خط)، زهرا داوری و نجمه داوری (اجرای نقاشی)، رضا ولدخانی (اجرای خط معلی) همراه بود.
حسن شهرستانی، استاد دانشگاه و رییس اسبق دانشگاه هنر، سخنران اصلی این برنامه بود و با اشاره به ایام پر از معنویت، هنر و حماسه‌ که در آن قرار داریم از گروه هنرمندان تشکر کرد و گفت: از زمان طراحی و تأسیس رشته هنرهای اسلامی و پژوهش هنر، به زبان مشترک هنرهای تجسمی و ادبیات تأکید داشتم.
او در ادامه از منظر ادبیات درباره هنر گفت: به اعتقاد من آنچه که از ارسطو نقل میشود، شعر مادر همه هنرهاست. سخن متینی است و همچنان پابرجا. چرا که همه آنچه که به خصوص در هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی به عنوان فصل مشترک تمام این هنرها وجود دارد همان خیال پردازی است. همواره گفته‌ام که شعر بیان هنری سخن و عالی‌ترین و لطیف‌ترین شکل سخن است، همچنان که عرفان بیان هنری دین است.
او در ادامه نیز در وصف اشعار عاشورایی «آتشکده نیر» سخن گفت و اشعاری را از نیر تبریزی خواند و تفسیر کرد‌.
در ادامه این مراسم، مریم هاشمی مقدم و استاد امیر عاملی اشعاری را در وصف سید شهیدان دکلمه کردند.
در گردهمایی هنرمندان «قلم نینوا»، صابر الله‌دادیان (سه تار)، وفا مصباحی (نی) و سجاد مهربانی (آواز) نیز قطعه‌ای را همسو با واقعه عاشورا اجرا کردند و این سوگواره با رونمایی از آثار خلق شده توسط هنرمندان به پایان رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *