بانی‌فیلم: این دوره از ریاست جمهوری و روال انتخاب و انتصاب اعضای هیات وزیران با تمامی دوره‌های گذشته تفاوت آشکار دارد.
مسعود پزشکیان رییس جمهوری منتخب برای پایین آوردن ضریب خطا شورایی راهبردی تعیین کرد که بیشتر اعضایش کسانی هستند که در جناح منتسب به اصلاح‌طلبان مسئول بودند یا علائق سیاسی‌شان وابسته به همین جناح سیاسی‌ست.
شورای راهبردی با تعیین کمیته‌های تخصصی برای بررسی کارنامه گزینه‌های هر بخش اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… قرار است پنج کاندیدا در هر بخش را به شورای راهبردی معرفی کنند.
کمیته موسوم به فرهنگ و هنر که از اعضای شناخته شده‌اش می‌توان به محمد بهشتی مدیرعامل اسبق بنیاد فارابی، علیرضا رضاداد از مدیران قدیمی معاونت و سازمان سینمایی، علیرضا تابش مدیرعامل پیشین بنیاد فارابی اشاره کرد، گویا پس از بحث و جدل، به نام شش نفر رسیده‌اند.
رسول جعفریان (روحانی، نویسنده و پژوهشگر ایرانی و دانشیار دانشگاه تهران)، فاطمه مهاجرانی (رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی و رئیس مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش)، حجت الله ایوبی (رییس پیشین سازمان سینمایی در دولت اول حسن روحانی و دبیرکلی کمیسیون ملی یونسکو، ریاست موسسه اکو)، حسین انتظامی (مدیرمسئول روزنامه خبرآنلاین که کمتر از یکسال منتشر شد، مدیرمسئول روزنامه‌های همشهری و جام جم، معاون مطبوعاتی، قائم مقام علی جنتی در وزارت ارشاد و رییس سازمان سینمایی)، احمد مسجد جامعی (معاون پیشین فرهنگی وزارت ارشاد در زمان وزارت محمد خاتمی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات) و محمد مهدی عسگرپور (مدیرعامل خانه سینما، معاون فرهنگی شهرداری در زمان مسئولیت مرتضی الویری، مدیرعامل بنیاد فارابی، مدیرعامل خانه هنرمندان) شش نفری هستند که کمیته فرهنگ و هنر قرار است پس از حذف نام یکی از آنان، فهرست نهایی پنج کاندیدای احراز مقام وزارت ارشاد را به شورای راهبردی اعلام خواهد کرد.
اعضای کمیته فرهنگ و هنر امروز یکشنبه‌ هو در حال گفت‌وگو با ۶ نامزد اصلی برای وزارت ارشاد هستند تا از برنامه‌های آنها بیشتر مطلع شوند و دست آخر با حذف یک نفر از این شش نفر، پنج کاندیدای نهایی معرفی شود.
براساس شنیده‌های بانی‌فیلم فردا دوشنبه، کار کمیته‌های مختلف به پایان می‌رسد و هر کمیته ۵ نامزد نهایی را به شورای راهبردی معرفی خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *