پروژه «پژواک پارسی» با هنرمندی امیرمهیار تفرشی‌پور به دعوت علی رهبری آهنگساز و موسیقیدان در مجموعه هنری «مارینسکی» سن پترزبورگ پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.
به گزارش مهر، به دعوت علی رهبری «رهبر دایم مهمان» اپرای مارینسکی و تایید والری گرگیف مدیر کل هنری این مجموعه، «پژواک پارسی» اثر امیرمهیار تفرشی پور آهنگساز بین المللی ایرانی روز پنجشنبه ۶ مهر در سنت پترزبورگ روی صحنه خواهد رفت.
«پژواک پارسی- کنسرتو برای هارپ و ارکستر» اثر امیرمهیار تفرشی پور در سال ۲۰۰۵ نوشته شده است. این کنسرتو که با الهام از موسیقی ایرانی با تکنیکی بسیار پیشرفته ساخته شده، تصویری موزیکال از امپراتوری پارسه را در سه موومان تجسم می کند.
«پژواک پارسی» همراه با ارکستر مجلسی انگلستان در شهر لندن، برای نشر ناکسوس به رهبری علی رهبری ضبط شده است.
امیرمهیار تفرشی‌پور آهنگساز و مدرس دانشگاه، مدرک لیسانس موسیقی خود در رشته پیانو و پداگوژی را در سال ۱۳۸۰ از آکادمی موسیقی اسبیِرگ دانمارک دریافت کرد.
وی همچنین مدرک لیسانس آهنگسازی خود را در سال ۱۳۸۲ از کالج موسیقی ترینیتی لندن دریافت و پس از آن در سال ۱۳۸۳ موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس آهنگسازی از دانشکده موسیقی و هنرهای دراماتیک گیلدهال لندن شد.
آثار مختلف سمفونیک و اپرایی امیرمهیار تفرشی پور در کشور های مختلف جهان با موفقیت روی صحنه رفته است.
بعد از رضا فکری خواننده و امین غفاری نوازنده ویولن، امیرمهیار تفرشی پور اکنون سومین هنرمند ایرانی است که توسط علی رهبری به این ارکستر سمفونیک دعوت می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *