بانی‌فیلم: رضا صفایی‌پور بازیگر سینمای ایران امروز درگذشت.
مرحوم صفایی‌پور که با نام هنری طوفان در فیلم‌های زیادی ایفای نقش کرد عصر امروز یکشنبه در سن ۷۴ سالگی در منزل خود درگذشت.
او از مدتها پیش به بیماری پارکینسون دچار شده بود.
عباس عظیمی با تایید خبر درگذشت این‌هنرمند سینما به ایسنا گفت: جزییات مراسم وداع و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت سینما پس از مشورت با خانواده آن مرحوم اعلام خواهد شد.
گفتنی‌ست رضا صفایی‌پور در تهران زاده شد. وی فارغ‌التحصیل دیپلم رشته ادبی است. فعالیت خود را با کشتی کج شروع کرد و بعد از چند مقام قهرمانی در ورزش، وارد سینما شد و با نام طوفان به شهرت رسید. صفایی‌پور فعالیت خود را به صورت جدی در سال ۱۳۴۲ وقتی که سال ۱۴ سن داشت آغاز کرد و به عنوان ورزشکار بدل‌کار در فیلم «ترس و تاریکی» محمد متوسلانی حضور یافت.
پس از انقلاب با فیلم سینمایی «میرزا کوچک‌خان» در سال ۱۳۶۲ به بازیگری بازگشت و با حضور در فیلم‌های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «پلاک» و «ضربه آخر» کم‌کم به شهرت رسید مجموعه تلویزیونی «سیمرغ» محصول سال ۱۳۷۱ نخستین نقش‌آفرینی وی در تلویزیون است.

سینمای ایران


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/banifilm/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4482

اسلایدر صفحه اصلیبازیگربانی‌فیلمذرگذشت طوفانرضا صفایی‌پورطوفان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *