بانی‌فیلم: در حالی که بیشتر اخبار تحت تاثیر خبر ترور اسماعیل هنیه رهبر گروه حماس توسط اسراییل قرار گرفته است، بحث گزینه‌های احتمالی برای انتخاب وزرای دولت چهاردهم همچنان ادامه دارد.
براساس شنیده‌های خبرنگار بانی‌فیلم از یک منبع موثق، کمیته فرهنگ و هنر فهرستی از گزینه‌ها را برای شورای راهبری فرستاده که مطابق آن به هر یک از گزینه به ترتیب اولویت امتیاز داده شده است.
فهرست اسامی افرادی که به شورای راهبری به ترتیب اولویت و امتیاز معرفی شده‌اند عبارتند از:
‏۱- احمد مسجدجامعی
‏۲- برزین ضرغامی
‏۳- رسول جعفریان
‏۴- سید مجتبی حسینی
‏۵- علی منتظری
‏۶- محمد مهدی عسگرپور
‏۷- حسین انتظامی
از میان این هفت نفر، شورای راهبری چهار گزینه را انتخاب و به مسعود پزشکیان معرفی کرده است؛

چهار گزینه ای معرفی شده به ترتیب عبارتند از:
سیدعباس صالحی
‏احمد مسجدجامعی
‏سید مجتبی حسینی
‏محمد مهدی عسگرپور
از میان این چهار نفر که به نظر می‌آید بیشترین امتیاز را داشته‌اند، عباس صالحی وزیر پیشین ارشاد که هم اکنون به عنوان مدیر روزنامه اطلاعات سرگرم کار است، در روزهای پیش نامه انصراف خود را منتشر کرد.
اما سه نفر باقیمانده یعنی احمد مسجدجامعی، سید مجتبی حسینی
‏و محمد مهدی عسگرپور بیشترین بخت را برای قبول مسئولیت وزارتخانه ارشاد دارند.
به نظر می‌رسد در میان این سه نفر، با وجود پیشینه مسجدجامعی در وزارت ارشاد اما بخت مجتبی حسینی برای تصدی این پست بالاتر از دو گزینه دیگر است!
برخی حمایت‌های محمد بهشتی و مرتضی کاظمی از مجتبی حسینی را عامل مهمی در بالا رفتن شانس این معاون اسبق هنری وزارت ارشاد ارزیابی می‌کنند.
این گمانه‌زنی مقرون به واقعیت در حالی‌ست که برخی از تشکل‌های صنفی در نامه‌های سرگشاده‌ای از کاندیدایی حسین انتظامی و برخی دیگر از محمدمهدی عسگرپور برای نشستن روی صندلی وزارت ارشاد حمایت کرده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *