کارگردان فیلم شهرک در نشست رسانهای این فیلم در پاسخ به شباهت این اثر با فیلم «بازی مرکب» گفت: در مرحله پساتولید فیلم که بودیم بازی مرکب پخش شد و فکر نمی کنم ارتباطی به هم داشته باشند.
به گزارش ایرنا، علی حضرتی کارگردان فیلم شهرک در نشست رسانهای این فیلم که ظهر امروز (۱۹ بهمن) با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه، با اجرای حامد مهربانی برگزار شد، در پاسخ به این که آیا قصد داشتید بازی مرکب وطنی بسازید، گفت: در مرحله پساتولید فیلم که بودیم بازی مرکب پخش شد و فکر نمی کنم ارتباطی به هم داشته باشند. خط روایت و فضایی که در شهرک وجود دارد به بازی مرکب و دیگر فیلم های مشابه شباهتی ندارد.
حضرتی به این سوال که آیا بهتر نیست به جای سینما، شغل پدر (الیاس حضرتی) را ادامه دهید، اینطور پاسخ داد: اینطور فکر نمیکنم. من کارم را از پشت صحنه سینما و تئاتر شروع کردم و به صورت پاره وقت کار رسانه هم انجام دادم و خودم را از اهالی رسانه هم می دانم.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره فیلم شهرک بیان کرد: نباید فراموش کنیم که قصه این فیلم تمرین گروهی از بازیگران در شهرکی سینمایی برای تولید یک فیلم سینمایی است. توالی و گل درشت بودن اتفاقات چیزی است که از قبل نوشته شده است. منطق تحلیل این فیلم با تحلیل روایت های کلاسیک متفاوت است.
کارگردان فیلم شهرک درباره مخاطبان هدف خود گفت: به علت چند لایه بودن قصه، طیف وسیع و متنوعی از مخاطبان می توانند با این فیلم ارتباط حسی بگیرند.
حضرتی در پاسخ به این که آیا فیلم شهرک در مدح سینماست، پاسخ داد: شهرک محدود به سینما نیست و نکاتی که در فیلم به آنها اشاره می شود ربطی به سینما و پشت صحنه ندارد. مساله تبدیل از یک هویت به هویت دیگری است. این شهرک در نهایت با تمام ساکنانش جان میگیرد و در پایان دو دنیای حقیقی داریم یکی داخل شهرک یکی بیرون شهرک.
علی سرتیپی، تهیه کننده فیلم شهرک، با بیان این که سینمای ما بعد از کرونا باید یک پوستاندازی کامل کند، گفت: فیلم هایی که در این دوران ساخته میشوند باید خاص و دارای استاندارد بالایی باشند. در دنیا هم با گسترش وی او دی ها همین اتفاق افتاده است. ما امروز نمی توانیم فیلمی بسازیم که نتواند با جهان ارتباط برقرار کند و از خارج کشور پول درآورد. در این صورت سینمای ما طی یکی دو سال آینده به دلیل هزینه های بالا مضمحل می شود.
ساعد سهیلی، بازیگر نقش اول فیلم شهرک در ابتدای اظهاراتش در این نشست رسانهای گفت: به عنوان پسر یک کارگردان معروف من هم تست بازیگری میدادم. اولین فیلمی که در تست آن قبول شدم تله فیلم میان ماندن و رفتن از بهروز شعیبی بود که بازیگرانش توسط جواد عزتی انتخاب میشدند. عزتی اصرار داشت که من در این فیلم باشم و آن موقع نمیدانست پدرم سعید سهیلی است. برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر را بردم.
سهیلی در پاسخ به این که چرا در فیلم شهرک ایفای نقش کرد، گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم؛ نه به این دلیل که قرار است نقش سختی را بازی کنم؛ بلکه به این دلیل که این فیلم چطور میتواند با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. اما حالا که فیلم را دیدم حس می کنم برقراری این ارتباط ممکن است.
بازیگر فیلم شهرک درباره نحوه عمق بخشیدن به نقشش در این فیلم گفت: با کمک بازیگران خوبی که در کنارم بودند و کارگردان سعی کردم لحظات و صحنه ها را باور کنم.
وی درباره شانس خود برای دریافت سیمرغ جشنواره چهلم گفت: خیلی خوشحالم که در ۱۱ سال گذشته در جشنواره فجر، فیلم داشتم. معمولا فیلم های جشنواره را دنبال می کنم و از بازی های درخشان، یاد می گیرم. چه با سیمرغ چه بدون سیمرغ من یک مسیر طولانی دارم که آن را ادامه می دهم.
کاظم سیاحی از دیگر بازیگران این اثر نیز در پایان نشست تاکید کرد: نقشم در شهرک با نقشی که در سریال کرگدن بازی کردم متفاوت بود.
علی حضرتی (کارگردان)، علی سرتیپی (تهیه کننده)، شورا کریمی (آهنگساز)، عباس عباسی (طراح گریم)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، کامران کیان ارثی (صدابردار)، نعیم مسچیان (طراح صدا)، رویا جاویدنیا، ساعد سهیلی، شاهرخ فروتنیان، کاظم سیاحی، همایون ارشادی، مرتضی ضرابی (بازیگر) در این نشست حاضر بودند.
عکسها از مارال امیرکیان و امیر برنجی (بانیفیلم)
بدون دیدگاه